Frank Beyer

26.05.1932, Nobitz, Njemačka - 01.10.2006, Berlin, Njemačka

 

Director
Redatelj i scenarist. Radio je kao pomoćnik redatelja i dramaturg u dva lokalna kazališta. Godine 1952. započinje studij drame u Berlinu, no potom se seli na studij režije na praškoj FAMU. Tijekom studija radi kao pomoćnik redatelja na filmovima istočnonjemačkog studija DEFA. Diplomiravši 1957. godine zapaženim filmom Zwei Mütter počinje raditi za DEFA-u kao neovisni suradnik, sam birajući projekte. Slijedećim filmom Eine alte Liebe (1959.) ne postiže uspjeh kao prethodnim, no zato Fünf Patronenhülsen (1960.) prihvaćaju i publika i kritika. Antifašističkim temama nastavlja se baviti i u filmovima Königskinder (1962.) i Nackt unter Wölfen (1963.). Okušao se i u žanru komedije filmom Karbid und Sauerampfer (1963.), a slijedeći Kameni trag (Spur der Steine, 1966.) povučen je iz distribucije nakon samo tri dana prikazivanja i ponovno prikazan tek 1989. godine. Nakon toga zabranjen mu je rad na filmu te neko vrijeme radi u kazalištu i na televiziji. Kino filmovima se vratio tek 1974. godine ratnom dramom Jakob, der Lügner (1974.), jedini istočnonjemački film koji je nominiran za Oscara. Nedugo prije završetka filma Das Versteck (1978.) Beyer i glavni glumci filma pišu prosvjedno pismo zbog ukidanja državljanstva pjevaču i disidentu Wolfu Biermannu te se Beyeru opet zabranjuje rad u DEFA-i, a filmu se uskraćuje kino distribucija. Nakon slijedećeg, tv filma Geschlossene Gesellschaft (1978.) Beyeru se zabranjuje rad i na istočnonjemačkoj televiziji te od 1980. nastavlja rad u zapadnoj Njemačkoj, snimajući tv filmove. Godine 1982. opet mu se dopušta režija kino filmova za DEFA-u te snima kontroverzni Der Aufenthalt (1983.) i Bockshorn (1984.) snimljen u SAD-u i Kubi. Nakon filma Der Bruch (1989.) režira Der Verdacht (1991.), zadnji kino i DEFA film. Od tada do 1998. godine radi isključivo kao televizijski redatelj.

Filmografija


Filmovi redatelja

Gol među vukovima

(Nackt unter Wölfen, 1962)

Režija: Frank Beyer
FOTOGRAFIJA: Günter Marczinkowsky
Sadržaj:

U koncentracijski logor Buchenwald stiže nekolicina muškaraca premještena iz Auschwitza. S jednim od njih pristiže i kofer u kojem je skriven četverogodišnji dječak. Znajući da se logoru približavaju savezničke snage, a s njima i oslobođenje logora, zarobljenici odluče sakriti dječaka kojem prijeti smrt ukoliko ga se pronađe. Dok nacisti uporno pretražuju logor, skriveni dječak postaje simbol nade. Film je rađen prema autobiografskom romanu Bruna Apitza.

16 mm, c/b, 124 min

Kameni trag

(Spur der Steine, 1966)

Režija: Frank Beyer
FOTOGRAFIJA: Günter Marczinkowsky
Sadržaj:

Na čelu grupe od dvadesetak radnika na državnom gradilištu predradnik je Hannes Balla. Iako teško rade, znaju se i zabavljati djelujući pritom pomalo nedisciplinirano pa čak i vulgarno. Partija šalje sekretara Wernera Horratha da ih nadzire i dovede u red. Uz njega, na gradilište stiže i ambiciozna, mlada tehničarka Kati oko koje se stvara ljubavni trokut. Film je već nakon tri dana prikazivanja zabranjen, ostavši nedostupnim za javnost sve do listopada 1989. godine.

digitalno, c/b, 129 min

Lažljivac Jakob

(Jakob, der Lügner, 1974)

Režija: Frank Beyer
FOTOGRAFIJA: Günter Marczinkowsky
Sadržaj:

Jedini film filmskog studija DEFA nominiran za Oscara ratna je drama čiji je glavni lik Jakob Heym, pripadnik židovskog geta u Varšavi 1944. godine. Jedne večeri odveden je u policijsku postaju gdje slučajno na radiju čuje vijest o napretku Sovjetske armije ka centralnoj Europi. .Kada se nakon toga vrati u geto, prijatelju Mischi govori vijest lažući da sam posjeduje radio. U getu je to zločin kažnjiv smrću, no priča o radiju se proširi i Jakob biva prisiljen izmišljati nove vijesti.

35mm, boja, 100 min

Kralj i njegova dvorska luda

(Der König und sein Narr, 1980)

Režija: Frank Beyer
FOTOGRAFIJA: Guenter Marczinkowsky
Sadržaj:

Povijesna drama o odnosu profesora Jakoba Paula von Gundlinga i pruskoga kralja Friedricha Wilhelma I koji je vladao u prvoj polovici 18. stoljeća. Kao profesor književnosti, prava i povijesti te ujedno dvorski povjesničar svjestan je da njegov položaj dobrim dijelom ovisi o njegovim stavovima i idealima koji će biti s vremena na vrijeme stavljeni na kušnju.

16 mm, boja, 108 min
Vidi cijeli program