My Ain Folk

feature film, biographical drama, UK, 1973

DIRECTED BY: Bill Douglas

My Ain Folk

CAST:
Stephen Archibald (Jamie),
Hughie Restorick (Tommy),
Jean Taylor Smith (baka),
Bernard McKenna (Tommyjev otac),
Mr. Munro (Jamiejev djed)

SCRIPT:
Bill Douglas

PHOTOGRAPHY:
Gale Tattersall

EDITING:
Peter West

Synopsis:

Škotska, rudarski gradić. Polubraća Jamie i Tommy razdvojeni su nakon smrti bake s kojom su živjeli. Kako im je majka, bakina kći, vrlo ozbiljna psihička bolesnica koja ih ne prepoznaje, Jamie odlazi u dom svojeg oca koji živi sa svojom posesivnom majkom, ocem i suprugom, dok Tommy završava u domu za nezbrinutu djecu. Živeći u novom domaćinstvu Jamie proživljava teške trenutke, ponajprije stoga što je baka po ocu neprijateljski raspoložena prema njemu. Stvari se dodatno pogoršaju kad ona shvati da joj sin ima aferu sa susjedom te naprosto pomahnita. Jamie to više ne može trpjeti i bježi od kuće…

Moja rodbina drugi je dio kultne autobiografske trilogije o djetinjstvu i odrastanju Billa Douglasa, jedini film u triptihu koji sadrži i snimke u boji, smještene na samom početku i s posebnim emocionalnim nabojem. Kao i cijela trilogija, Moja rodbina fascinira izuzetnom crno-bijelom fotografijom i neobičnim montažnim rješenjima u službi nekonvencionalne naracije (svaki od tri filma snimio je različiti snimatelj i montirao različiti montažer), no upravo u ovom, središnjem dijelu trilogije oniričko-nadrealni prizori su najpamtljiviji, ostavljajući dojam da su s jedne strane bili nadahnuti Nulom iz vladanja Jeana Vigoa, a s druge da su na svoj način anticipirali Eraserhead Davida Lyncha. Douglasova trilogija na planu sadržaja mogla bi se opisati kao slijednica snažne tradicije britanskog socijalnog realizma, no planu forme, a onda i kompletne kreirane cjeline puno bolje pristaje odrednica poetski realizam, manje na tragu znamenitog francuskog filmskog pravca iz 1930-ih, a puno bliže avangardističkim tendencijama. Na festivalu u Berlinu Moja rodbina prikazana je u programu Forum novog kina, gdje je i nagrađena, dok je na festivalu u Chicagu bila nominirana za Zlatnog Huga za najbolji film.

b/w and color, 55'