Wolfsburg

feature film, drama, Germany, 2003

DIRECTED BY: Christian Petzold

Wolfsburg

CAST:
Benno Fürmann (Philipp Gerber),
Nina Hoss (Laura Reiser),
Antje Westermann (Katja),
Astrid Meyerfeldt (Vera),
Matthias Matschke (Scholz),
Soraya Sala (Françoise)

SCRIPT:
Christian Petzold

PHOTOGRAPHY:
Hans Fromm

MUSIC:
Stefan Will

EDITING:
Bettina Böhler

Synopsis:

Philipp Gerber je bistar, ali i pomalo distanciran i narcisoidan prodavač u trgovini luksuznih automobila koji tijekom jedne vožnje, izgubivši kontrolu nad svojim automobilom, pregazi mladog biciklista i pobjegne s mjesta nesreće. Mučen grizodušjem zbog svog čina, ubrzo odluči doznati nešto više o žrtvi te otkrije da se teško ozlijeđen dječak Paul nalazi na bolničkom liječenju. Dječakova majka, radnica u skladištu prehrambenim proizvodima Laura Reiser, očajna je žena koja se pokušava nositi s posljedicama nesreće koja će nakon dječakove smrti prerasti u tragediju. Philipp isprva želi Lauri otkriti istinu, no od toga ipak odustane, da bi nakon bezbrižne zabave tijekom praznika sa svojom djevojkom Katjom doznao da je dječak preminuo. Sinova smrt kod Laure će izazvati snažnu mješavinu osjećaja tuge i želje za osvetom, sve dok jedne večeri ne odluči počiniti samoubojstvo skokom s mosta.

Snažna, intrigantna i kompleksna psihološka (melo)drama scenarista i redatelja Christiana Petzolda na Berlinaleu 2003. godine ovjenčana je nagradom FIPRESCI u programu Panorama, a riječ je o turobnom i naglašeno tjeskobnom ostvarenju dramski konstruiranom oko elaboriranja motiva gubitka i krivnje. Unatoč predvidljivu, ali i vizualno dojmljivu raspletu, posrijedi je mirno i sigurno režirano djelo vrlo solidnog ritma, slojevitog psihološkog profiliranja dvoje središnjih likova te njihovih složenih karaktera i međuodnosa, izvrsnih glumačkih interpretacija Petzoldova čestog suradnika Benna Fürmanna (Princeza i ratnik) i autorove glumačke muze Nine Hoss te spretnog baratanja motivima laži, romantične opsesije i klasnog sukoba koji se odvija u gradu u kojem je nekad bilo sjedište nacističke automobilske industrije. Narativno vješto konstruirano ostvarenje socijalno je kritički usmjerena moralka koja nudi uznemirujuću sliku društva u kojem su pojmovi poput odgovornosti i skrbi među hladnim i otuđenim ljudima gotovo posve nestali.

color, 90'

Trailer