Duhovi

Gespenster, igrani, drama, Njemačka, Francuska, 2005

REŽIJA: Christian Petzold

Duhovi

ULOGE:
Julia Hummer (Nina),
Sabine Timoteo (Toni),
Marianne Basler (Francoise),
Aurélien Recoing (Pierre),
Benno Fürmann (Oliver),
Anna Schudt (Kai)

SCENARIJ:
Harun Farocki,
Christian Petzold

FOTOGRAFIJA:
Hans Fromm

GLAZBA:
Marco Dreckkötter,
Stefan Will

MONTAŽA:
Bettina Böhler

Sadržaj:

Nina je 17-godišnja Berlinčanka odrasla kao posvojeno dijete, koja živi u hostelu koji vode socijalni radnici, a za život zarađuje skupljanjem smeća u programu za mlade pri gradskom odjelu za održavanje parkova. Nakon što na ulici bude svjedokinjom zlostavljanja njezine vršnjakinje od strane dvojice muškaraca, Nina će upoznati djevojku te doznati da je riječ o gruboj i nedruštvenoj uličarki Toni. Senzibilna Nina ubrzo će potpasti pod utjecaj Toni, njezine potpune suprotnosti koja se svakodnevno bori za preživljavanje, a nakon što zbog nje odluči napustiti hostel i pridružiti joj se u životu na ulici, dvije cure će se upustiti u krađe po trgovinama te dospjeti na zabavu u kući oženjenog filmskog producenta Olivera, koji će ih angažirati za uloge u svom filmu. Istodobno, u grad će stići dobrostojeći francuski par, glazbenik Pierre Hulet i njegova atraktivna, ali mentalno nestabilna supruga Françoise. Ona već 17 godina svake godine posjećuje Berlin da bi tragala za svojom kćeri Marie, koja joj je kao trogodišnjakinja oteta 1989. godine.

Središnji dio trilogije „Duhovi” („Gespenster”) Christiana Petzolda, koju upotpunjuju naslovi Unutarnja sigurnost i Yella, intimistička je drama o izgubljenim dušama koje žive emotivno nezadovoljavajuće i isprazne živote. Opet u suradnji s uglednim dokumentaristom Harunom Farockijem, Petzold vrlo vješto i sigurno vodi dvije isprva naizgled nepovezane narativne linije koje se postupno približavaju i međusobno prepleću, te kreira djelo koje se doima poput moderne bajke, unatoč nihilističkom ugođaju u sumornoj dvosmislenoj završnici. Neobična veza dviju djevojaka koje sjajno interpretiraju Julia Hummer i Sabine Timoteo emotivna je i dirljiva, autori se na intrigantan način bave otuđenjem, usamljenošću i cinizmom u suvremenom društvu, dramaturška i narativna slagalica je vješto izvedena, no dojmove o cjelini donekle kvare određene nelogičnosti u reagiranju i ponašanju likova te ne sasvim skladan spoj ležernosti i nihilizma.

boja, 85'

Trailer