Dvostruki Veronikin život

La double vie de Véronique, igrani, drama, Francuska, Poljska, Norveška, 1991

REŽIJA: Krzysztof Kieślowski

Dvostruki Veronikin život

ULOGE:
Irène Jacob (Weronika / Véronique),
Halina Gryglaszewska,
Kalina Jedrusik,
Aleksander Bardini,
Wladyslaw Kowalski,
Jerzy Gudejko

SCENARIJ:
Krzysztof Kieslowski,
Krzysztof Piesiewicz

FOTOGRAFIJA:
Slawomir Idziak

GLAZBA:
Zbigniew Preisner

MONTAŽA:
Jacques Witta

Sadržaj:

Dok jedne večeri tijekom zime 1968. godine jednoj djevojčici u Poljskoj njezina majka pokazuje zvijezde na nebu, istodobno njezinoj vršnjakinji u Francuskoj zvijezde na nebeskom svodu pokazuje njezina majka. Godine 1990. Poljakinju Weroniku zatječemo kao ambicioznu sopranisticu u zboru, mladu ženu koja naporno radi i koja će, nedugo nakon što se ocu povjeri kako osjeća da nije sama, tijekom nastupa osjetiti snažnu bol u prsima i iznenada umrijeti. Istovremeno, njezina vršnjakinja u Francuskoj, njoj posve identična Véronique, u trenucima smrti Weronike vodi ljubav sa svojim dečkom, da bi iznenada zastala mučena osjećajem da joj je umro netko blizak. Progonjena tim osjećajem, Véronique odluči prekinuti svoju pjevačku karijeru i postati profesorica pjevanja, vjerujući da će tako izbjeći moguću neugodnu sudbinu. No onda će tijekom posjeta ocu na selu upoznati Alexandrea Fabbrija, darovitog lutkara koji piše knjige za djecu i s kojim je više puta telefonski razgovarala.

Fantastična glazbena psihološka drama za dvostruku ulogu u kojoj je Irène Jacob na festivalu u Cannesu 1991. godine nagrađena kao najbolja glumica, dok je redatelj osvojio Nagradu Međunarodne kritike FIPRESCI i Nagradu ekumenskog žirija, a film je godinu kasnije nominiran i za Zlatni globus za najbolje ostvarenje s neengleskog govornog područja, prvi je od četiri posljednja dugometražna igrana ostvarenja Krzysztofa Kieślowskog u kojemu je autor posegnuo za metafizikom. Režija je začudno poetična, eterična, sva sazdana od emocija, zvukova, boja i ugođajnosti, a Kieślowski je i u ovom filmu dosljedno staromodan. On se trajno klonio postmodernosti, ironije, citatnosti i cinizma, bio je filmaš jasnog, zaokruženog i kompaktnog autorskog svijeta, koji je osobitoj i samosvojnoj estetici poklanjao gotovo podjednako pozornosti kao i etici. Veronikin dvostruki život intrigantna je, značenjski enigmatična i iznimno sugestivna psihološka drama koja funkcionira i kao studija identitetske nestalnosti i duhovnih nemira.

boja, 98'

Trailer