Madame de...

igrani, romantična drama, Francuska, Italija, 1953

REŽIJA: Max Ophüls

Madame de...

ULOGE:
Charles Boyer (Général André de...),
Danielle Darrieux (grofica Louise de...),
Vittorio De Sica (barun Fabrizio Donati),
Jean Debucourt (gdin. Rémy),
Jean Galland (gdin. de Bernac),
Mireille Perrey (dadilja)

SCENARIJ:
Marcel Achard,
Max Ophüls (prema romanu Louise de Vilmorin)

FOTOGRAFIJA:
Christian Matras

GLAZBA:
Oscar Straus,
Georges Van Parys

MONTAŽA:
Borys Lewin

Sadržaj:

Pariz na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće. Otmjena grofica Louise de... supruga je generala Andréa de..., koja od njega taji da je zapala u kockarski dug. Da bi ga isplatila, Louise odluči prodati par skupocjenih naušnica koje joj je muž svojedobno poklonio, a njemu slaže da ih je izgubila u kazalištu. Kad kod draguljara kojemu je Louise prodala naušnice André dođe u kupovinu, iznenađen ugleda suprugine naušnice, na što mu vlasnik draguljarnice otkrije istinu o tome kako su naušnice dospjele kod njega. André ih potom ponovo kupi, no ovaj ih put pokloni ljubavnici Loli, ne znajući da će ih ona ubrzo prodati talijanskom diplomatu, barunu Fabriziju Donatiju. A kad Donati naposljetku upozna Louise, u nju će se smjesta zaljubiti te joj pokloniti naušnice. Ugledavši ih ponovo na svojoj supruzi, André će shvatiti da su ona i barun Donati ljubavnici.

Godine 1955. nominirana za Oscara u kategoriji najbolje kostimografije, impresivna romantična drama suscenarista i redatelja Maxa Ophülsa (Pismo nepoznate žene, Užitak, Uhvaćen) izuzetno je uspjela adaptacija istoimenog romana francuske prozaistice, pjesnikinje i novinarke Marie Louise Lévêque de Vilmorin. Ekranizacija najboljeg djela autorice čija su intimna pisma sa Jeanom Cocteauom objavljena nakon smrti oboje, a koji su u scenarij pretočili i francuski dramatičar, scenarist i redatelj Marcel Achard (Vesela udovica Ernsta Lubitscha, Mayerling Anatolea Litvaka) te Annette Wademant (Édouard i Caroline i Ulica Estrapade Jacquesa Beckera, također Ophülsov Lola Montès), smatra se vrhuncem redateljeva autorskog prosedea. Film koji se u zamjetnoj mjeri nastavlja na redateljevo tri godine starije ostvarenje Vrtuljak, s kojim dijeli temu i narativnu strukturu, te koji se drži jednim od najuspjelijih ostvarenja u Ophülsovoj filmografiji, odlikuju duge i smirene vožnje kamere koja likove slijedi u raskošno dizajniranim ambijentima, ujednačena izmjena krupnih i srednjih planova, bogatstvo detalja, promišljena uporaba svjetla i svjetlosnih efekata na likove i objekte, razrađena mizanscena, ciklička narativna struktura i sjajna ambijentacija zbivanja. Glumačke interpretacije su smirene i u određenoj mjeri podigrane, a partner Danielle Darrieux (Mankiewiczeva Operacija Cicero, Ljubavnik Lady Chatterly Marca Allégreta, Soba u gradu Jacquesa Demyja, Ozonov 8 žena) i Charlesa Boyera (Grofica Walewska, Plinsko svjetlo, Fanny Joshue Logana) je glasoviti redatelj Vittorio De Sica (Kradljivci bicikla, Čudo u Milanu, Umberto D.), koji je ostvario i zavidnu glumačku karijeru dugu šest desetljeća, te je manje ili veće uloge odigrao među ostalim i u filmovima Kruh, ljubav i... Dina Risija, Zbogom oružje Charlesa Vidora i Johna Hustona te Ribarove cipele Michaela Andersona.

Uoči projekcije u u utorak, 10. ožujka u 19 sati, uvodnu riječ održat će filmski kritičar i redatelj Živorad Tomić.

c/b, 105‘

Trailer