Novinar

igrani, drama, Jugoslavija, Jadran film Zagreb, Croatia film Zagreb, Filmska radna zajednica, 1979

REŽIJA: Fadil Hadžić

Novinar

ULOGE:
Rade Šerbedžija (Vlado Kovač),
Fabijan Šovagović (Stanko Kos),
Stevo Žigon (Tomac),
Milena Zupančić,
Vera Zima (Nada)

SCENARIJ:
Fadil Hadžić

FOTOGRAFIJA:
Tomislav Pinter

GLAZBA:
Alfi Kabiljo

MONTAŽA:
Mira Škrabalo

Sadržaj:

Vlado Kovač novinar je zagrebačkog dnevnog lista koji sve teže podnosi činjenicu da mu urednik Tomac, urednik redakcije Milan i glavni urednik Mirko ne objavljuju politički provokativne tekstove, kao i da sve više cenzuriraju i krate one u kojima razmjerno benigno pokušava ukazati na određene anomalije u društvu. Nakon što mu novi glavni urednik Tomac odbije objaviti i tekst o opravdanom štrajku u tvornici alata Mikros, Kovač će kao kvalitetan i iskusan novinar shvatiti da ga Tomac pokušava smekšati i privoljeti na suradnju. No on je idealist i tvrdoglav čovjek koji itekako drži do profesije, pa će Tomčevu ponudu uz ciničan komentar odbiti. Istodobno, Vlado se sve više otuđuje od supruge koja mu prigovara zbog egoizma i sklonosti alkoholu, postupno se zbližavajući s kolegicom Nadom, a srodnu dušu uspijeva pronaći u starom novinaru Stanku Kosu, također nekadašnjem entuzijastu i idealistu kojeg je s vremenom upropastio alkohol.

Na pulskom festivalu 1979. godine ovjenčana Zlatnom arenom za režiju, drama scenarista i redatelja Fadila Hadžića (Protest, Lov na jelene) opora je storija o nevoljama s kojima se suočavaju profesiji i istini odani pojedinci iz novinarske struke. Djelo koje se u vrijeme premijere smatralo kontroverznim zbog provokativnog prikaza sprege medija i politike, te u čijoj je kino-distribuciji iz završnice izbačena hrvatska himna, predstavnik je društveno angažiranog filma iz razdoblja socijalizma. Autor je fokusiran na sve aspekte profesionalnih i egzistencijalnih nevolja i problema u protagonistovu okruženju, izvedbeni prosede slijedi klasični fabularni stil s jasnom naracijom, spretno su dodani elementi u vrijeme realizacije popularnog žanra političkog trilera, a glumačke interpretacije su redom vrlo uspjele i karakterno-psihološki suptilne. U vrijeme premijere vrlo popularno ostvarenje koje se drži i jednim od najuspjelijih hrvatskih filmova uopće odlikuju i funkcionalna fotografija te inteligentno i intrigantno propitivanje društvenih anomalija.

boja, 112

Trailer