Philadelphijska priča

The Philadelphia Story, igrani, komedija, SAD, 1940

REŽIJA: George Cukor

Philadelphijska priča

ULOGE:
Cary Grant (C. K. Dexter Haven),
Katharine Hepburn (Tracy Lord),
James Stewart (Macaulay Connor),
Ruth Hussey (Elizabeth Imbrie),
John Howard (George Kittredge)

SCENARIJ:
Donald Ogden Stewart (prema drami Philipa Barrya)

FOTOGRAFIJA:
Joseph Ruttenberg

GLAZBA:
Franz Waxman

MONTAŽA:
Frank Sullivan

Sadržaj:

Ubrzo nakon udaje za naočitog C. K. Dextera Havena, bogata nasljednica iz Philadelphije Tracy Lord supruga izbaci iz kuće. Dvije godine kasnije Tracy se sprema ponovo uploviti u bračne vode, a ovog joj je puta izabranik otmjeni bogataš George Kittredge. U međuvremenu, nakon razvoda od Tracy, Dexter se zaposlio kao novinar časopisa Spy, pa kad dozna za njezinu novu udaju on s dvoje kolega odluči dan prije vjenčanja otputovati u vilu obitelji Lord te pokušati upropastiti Tracyno vjenčanje. Uz Dextera, novinari koji za Spy trebaju izvještavati o vjenčanju dvoje bogataša su novinar Macaulay ´Mike´ Connor i fotografkinja Elizabeth ´Liz´ Imbrie. Dok je Dexter odlučan da pod svaku cijenu spriječi Tracynu udaju za Kittredgea, obitelj Lord suočit će se s izuzetno neugodnim vijestima o ljubavnoj aferi Tracyna oca Setha.

Godine 1941. od šest nominacija za Oscara, među ostalim i za najbolji film, redatelja i glavnu žensku ulogu, nagrađena pozlaćenim Akademijinim statuama za najuspjeliju glavnu mušku ulogu (izvrsni James Stewart) i najbolji scenarij, sjajna romantična komedija redatelja Georgea Cukora (Dama s kamelijama, Plinsko svjetlo, Adamovo rebro, Zvijezda je rođena) izuzetno je uspjela adaptacija istoimenog kazališnog komada američkog dramatičara Philipa Barryja (Praznik Edwarda H. Griffitha, Visoko društvo Charlesa Waltersa). Riječ je o maestralno režiranom ostvarenju dominantno oslonjenom na izvrsne glumačke interpretacije, djelu u kojem dominiraju srednji plan i ameriken te koje impresivno razvija klasične tematske i narativne modalitete screwball-komedije, od razvoja romantičnih odnosa i iskričavih dijaloga s naglaskom na sukobu među spolovima, preko dijalektike međusobne privlačnosti i antagonizma te motiva kušnje, do bavljenja klasnim i iz njih proizišlim etičkim razlikama. U ostvarenju koje pripada podskupini screwball-komedija s temom ponovnog vjenčanja, lik protagonistice biva naglašen i kroz konačnu afirmaciju njezine emotivnosti, a sam film zaključen klasičnom žanrovskom sekvencom vjenčanja. Cukor je tijekom karijere s Katharine Hepburn snimio deset filmova, te se tako stvorilo jedno od najdužih holivudskih prijateljstava i partnerstava zahvaljujući kojem je autor stekao titulu ´ženskog´ redatelja. Isprva je bilo predviđeno da lik koji Hepburn tumači i u ovom filmu zaplače, jer je i po riječima samog redatelja ´ona uvijek plakala´, s izuzetkom filma Alice Adams Georgea Stevensa, no Cukor je odlučio ovaj put ne dopustiti plakanje. Rezultat je slojeviti lik Tracy Lord, istovremeno arogantne i ranjive, teške i jednostavne žene koja ne brine o tome što drugi o njoj misle, već ju drugi moraju prihvatiti takvom kakva jest.

c/b, 112'

Trailer