Sirena s Mississippija

La sirène du Mississipi, igrani, romantična krimi-drama, Francuska, Italija, 1969

REŽIJA: François Truffaut

Sirena s Mississippija

ULOGE:
Jean-Paul Belmondo (Louis Mahé),
Catherine Deneuve (Julie Roussel / Marion Vergano),
Nelly Borgeaud (Berthe),
Martine Ferrière (gazdarica),
Marcel Berbert (Jardine)

SCENARIJ:
François Truffaut (prema romanu Cornella Woolricha)

FOTOGRAFIJA:
Denys Clerval

GLAZBA:
Antoine Duhamel

MONTAŽA:
Agnès Guillemot

Sadržaj:

Naočiti Louis Mahé vlasnik je tvornice duhana na udaljenom otoku Réunion u Indijskom oceanu. On je bogat ali osamljen čovjek na rubu srednjih godina, koji će nakon nekog vremena dopisivanja sa zagonetnom Julie Roussel dobiti priliku nju i upoznati, kad stigne brodom Sirena s Mississippija. No Julie nimalo ne sliči ženi s fotografije koju mu je ranije poslala, što mladenka objasni time da mu je greškom umjesto svoje poslala fotografiju svoje prijateljice. Ipak, nakon što Louis dopusti Julie pristup svojim poslovnim i privatnim bankovnim računima, ona će ubrzo pobjeći s većinom njegova bogatstva. Ogorčen i slomljena srca, Louis će otputovati na odmor na jug Francuske, da bi tijekom boravka ondje Julie iznenada ugledao na televizijskim vijestima. Pronašavši ju, doznat će da je njezino pravo ime Marion Vargano, te da su ona i njezin dečko Richard pravu Julie presreli na brodu Sirena s Mississippija. Richard je tada Julie bacio s broda, a Marion je preuzela njezin identitet, no kad su se oboje vratili u Francusku, Richard je pobjegao s novcem. A kad mu Marion kaže da se zaljubila u njega, Louis će joj povjerovati.

Realizirana godinu nakon redateljevih filmova Nevjesta je bila u crnini i Ukradeni poljupci, romantična krimi-drama scenarista i redatelja Françoisa Truffauta adaptacija je romana Waltz into Darkness (Valcer u tamu) američkog književnika Cornella Woolricha, majstora kriminalističke proze kojeg se smješta uz bok najvećih imena tog žanra, Dashiella Hammetta, Raymonda Chandlera i Earla Stanleyja Gardnera. U adaptiranju djela često ekraniziranog pisca (Hitchcockov Prozor u dvorište, Noć ima tisuću lica Johna Farrowa, Prozor Teda Tetzlaffa…), čiji je roman Truffaut adaptirao i u filmu Nevjesta je bila u crnini, redatelj se u dobroj mjeri oslonio na spomenuto djelo, u objema odavši počast svom uzoru Alfredu Hitchcocku, osobito njegovu filmu Marnie. Završne scene snimane su na planinskim lokacijama koje je Truffaut koristio i u krimi-drami Pucajte u pijanista, a američke lokacije iz romana zamijenjene su lokacijama u Africi i Europi. Premda je ostvarenje u vrijeme premijere pobralo negativne kritike i slabo prošlo u kinima, naknadno je steklo kultni status, dijelom zahvaljujući i dostupnosti izvorne francuske verzije koja je 13 minuta duža od one američke. Elegantno režirano djelo snimljeno estetiziranom fotografijom cijenjenog Denysa Clervala (Ukradeni poljupci), koje odlikuje i efektna glazba nagrađivanog Antoinea Duhamela (Ludi Pierrot, Izravan prijenos smrti Bertranda Taverniera), nose izuzetno raspoloženi i šarmantni nastupi Jeana-Paula Belmondoa, dobitnika Počasne Zlatne palme i Počasnog Zlatnog lava, te Catherine Deneuve, za ulogu u romantičnoj ratnoj drami Indokina nominirane za Oscara i također dobitnice Počasne Zlatne palme.

boja, 123'

Trailer