The Lady Eve

igrani, boja, SAD, 1941

REŽIJA: Preston Sturges

The Lady Eve

ULOGE:
Barbara Stanwyck (Jean),
Henry Fonda (Charles),
Charles Coburn (Harrington),
Eugene Pallette (Pike),
William Demarest (Muggsy),
Eric Blore (Alfred McGlennan Keith)

SCENARIJ:
Preston Sturges (prema priči Moncktona Hoffea)

FOTOGRAFIJA:
Victor Milner

MONTAŽA:
Stuart Gilmore

Sadržaj:

Mladi Charles Pike dobrostojeći je američki zoolog, bogat ali naivan nasljednik kojem najveću strast u životu predstavlja bavljenje zmijama, čije je rijetke vrste godinu dana proučavao u Amazoniji. Nakon što se brodom vrati u Sjedinjene Američke Države, naočiti Charles će privući pozornost svih mladih žena, a među njima i atraktivne Jean Harrington. No ona je prevarantica koja sa svojim ocem zvanim Pukovnik i njegovim partnerom Geraldom živi varajući ljude u partijama karata. Kad se Charles uskoro zagleda u Jean, unatoč međusobnoj nklonosti dvoje mladih će se zbog nesporazuma ubrzo razići. No Pukovnik želi prevariti Charlesa, a da bi u tome uspio Jean će morati povratiti njegovu naklonost. Stoga će se ona početi predstavljati kao britanska aristokratkinja Eve te će u pratnji oca stići u Charlesov obiteljski dom, prostranu ladanjsku kuću u Connecticutu. Ali Pukovnik ni ne sluti da će mu planove o prevari Charlesa vrlo brzo pomrsiti upravo kći, koja će se neplanirano zaljubiti u naivnu žrtvu.

Godine 1942. nominirana za Oscara u kategoriji najboljeg izvornog scenarija Moncktona Hoffea, koji je kao predložak okvirno iskoristio svoju kratku priču Two Bad Hats, screwball komedija suscenarista i redatelja Prestona Sturgesa (Veliki McGinty, Sullivanova putovanja, Čudo u Morgan´s Creeku) drži se jednim od najuspjelijih predstavnika tog podžanra iz razdoblja klasičnog Hollywooda. Posrijedi je ironični odvjetak screwball komedije i tzv. komedije ponovnog vjenčanja, djelo koje inteligentno razgrađuje obrasce podžanra s osloncem na manirističko variranje temeljnog motiva rata među spolovima, kao i motiva zamjene identiteta. Oskarovka Barbara Stanwick (Stella Dallas Kinga Vidora, Dvostruka obmana Billyja Wildera, Vatrena kugla Howarda Hawksa) sjajna je u ulozi dominantne i autonomne junakinje koja želju o lagodnom životu želi ostvariti neodoljivim cinizmom i bezobzirnošću, a u njezinu se liku može naslutiti i utjecaj film noira. Djelo koje je Sturges odlučio realizirati ohrabren uspjehom Oscarom osvojenim za scenarij svog debitantskog filma Veliki McGinty odlikuju i odlično napisani dijalozi, zamjetno erotizirani prikaz odnosa, neobičan za vrijeme nastanka filma, inteligentno ironičan prikaz složenih muško-ženskih odnosa te također izvrsna, izuzetno raspoložena uloga oskarovca Henryja Fonde (Plodovi gnjeva, 12 gnjevnih ljudi, Bilo jednom na Divljem zapadu, Ljetnikovac na Zlatnom jezeru), kao i dojmljiva fotografija Victora Milnera (Ljubavna parada Ernsta Lubitscha, Kleopatra, Požanji divlji vjetar Cecila B. DeMillea), još jednog oskarovca.

Uoči projekcije u utorak, 23. lipnja u 20 sati, uvodnu riječ o Sturgesovom stvaralaštvu održat će naš dragi gost, filmolog dr. sc. Bruno Kragić.

c/b, 94'

Trailer