Tranzit

Transit, igrani, drama, Njemačka, Francuska, 2018

REŽIJA: Christian Petzold

Tranzit

ULOGE:
Franz Rogowski (Georg),
Paula Beer (Marie),
Godehard Giese (Richard),
Lilien Batman (Driss),
Maryam Zaree (Melissa),
Barbara Auer

SCENARIJ:
Christian Petzold (prema romanu Anne Seghers)

FOTOGRAFIJA:
Hans Fromm

GLAZBA:
Stefan Will

MONTAŽA:
Bettina Böhler

Sadržaj:

Dok 1940. i 1941. godine nacistička Njemačka napada Francusku, u njoj se nalazi veliki broj izbjeglih njemačkih antifašista, Židova i komunista. U strahu da će biti internirani u logore, većina njih stiže u lučki grad Marseille, nadajući se ukrcaju na neki od brodova koji isplovljavaju prema sjevernoj ili južnoj Americi. Među njima je i Georg, serviser radio i TV-opreme koji u grad dospije nakon neuspjele dostave dvaju pisama poznatom piscu Weidelu, koji je u strahu od progona počinio samoubojstvo. Budući da u džepu ima Weidelovo jamstveno pismo, Georg odluči preuzeti pokojnikov identitet te pod njegovim imenom pokušati otploviti za Meksiko. No u Marseilleu su i Weidelova supruga Marie, koja je pisca napustila ali mu se želi vratiti, te njezin novi ljubavnik, liječnik koji također posjeduje meksičku vizu. A tu je i dječak Driss, sin Georgova prijatelja Heinza koji je ubijen pri pokušaju bijega.

Temeljena na dijelom autobiografskom istoimenom romanu njemačke književnice Anne Seghers, objavljenom 1942. godine, kontekstom ratna drama koju je suscenarist i redatelj Christian Petzold posvetio pokojnom scenaristu i svom čestom suradniku Harunu Farockiju dominantno počiva na intrigantnim karakterima i njihovim međuodnosima, a Petzold se bavi i svojom omiljenom temom zamjene identiteta. Tu je i njegov stalni motiv snažnog i slojevito predočenog ženskog lika te njegove patnje, a autor vjerno slijedi priču proznog predloška koju nadopisuje na vrlo zanimljiv način. Formalno vrijeme zbivanja jest ono tijekom Drugog svjetskog rata, no pozornica je današnji Marseille u kojemu ljudi sjede u kafeima i jedu pizze te čijim ulicama prometuju moderna vozila. Takvim naizgled anakronim osuvremenjivanjem priče autor je dodatno aktualizirao zbivanja i naglasio poruku filma o uvijek aktualnim izbjeglicama, represiji nad njima i šutljivoj većini koja to promatra.

Hrvatska kino-premijera uoči kino distribucije, a film prikazujemo zahvaljujući Zagreb Film Festivalu.

boja, 101'

Trailer