Češki redatelj i scenarist, filmsku karijeru započeo je početkom četrdesetih godina prošloga stoljeća, nakon što je diplomirao kao agronom. Zajedno s Václavom Krškom napisao je i režirao dugometražni igrani film
Ohnivé léto (1939.), a samostalno je snimio idući
Panna (1940.). Nakon ekranizacije poznatog češkog romana Božene Nemcove
Babička (1940.) proslavio se filmom
Noćni leptir (Nocní motýl, 1941.) koji mu je donio pohvalu žirija na međunarodnom filmskom festivala u Veneciji 1941. godine. Aktivno nastavlja snimati tijekom Drugog svjetskog rata, snimivši još sedam filmova. Uspjeh ponavlja ratnim trilerom
Muškarci bez krila (Muži bez krídel, 1946.) koji osvaja glavnu nagradu filmskog festivala u Cannesu 1946. godine (ravnopravno priznanje dijeljeno s
Kratkim susretom Davida Leana,
Rim otvoreni grad Roberta Rossellinija i
Pastoralnom simfonijom Jeana Dellanoya). Uslijedili su
Znamení kotvy (1947.),
Krizovatka (1947.),
Muzikant (1948.) i
Bílá tma (1948.). Dolaskom komunizma na vlast karijeru nastavlja u inozemstvu. U Zapadnoj Njemačkoj snima kriminalistički
Kronjuwelen (1950.), dramu
Das ewige Spiel (1951.) i kriminalistički
Die Spur führt nach Berlin (1952.). Na poziv Branimira Tume, tadašnjeg ravnatelja Triglav filma 1952. godine se preselio u Ljubljanu. U produkciji Triglav filma snima romantičnu komediju
Vesna (1953.) koja postiže iznimnu popularnost na jugoslavenskim prostorima. Na prvom filmskom festivalu u Puli 1954. godine film osvaja nagradu za najbolji film, režiju i glavnu žensku ulogu (Metka Gabrijelčič). U koprodukciji Triglav filma i s jugoslavensko-njemačkim glumačkim postavom režira
Am Anfang war es Sünde (1954.) prema priči Guya de Maupassanta. Za ratnu dramu
Trenutke odločitve (1955.) primio je nagradu za najbolji film 1955. godine na filmskom festivalu u Puli. Nakon toga ponovno u zapadnonjemačkoj produkciji snima dva
Heimatfilma (tipičan žanr njemačkih filmova smještenih u ruralno okružje koji naglašavaju ljepotu prirode uz prigodnu sentimentalnu ljubavnu priču),
Hilfe - sie liebt mich (1956.) i
Die Geierwally (1956.). S Marcellom Mastroiannijem u glavnoj ulozi, a u koprodukciji Zapadne Njemačke, Italije i Jugoslavije (Zagreb film) snimio je komediju
Kruh i sol (La ragazza della salina, 1957.). Godine 1957. režirao je nastavak
Vesne, također tada vrlo uspješan romantični film
Ne čakaj na maj (1957.). U produkciji Bosna filma režirao je socijalnu dramu
Vrata ostaju otvorena (1959.) u kojem je kao sedamnaestogodišnjakinja debitirala Milena Dravić. Uslijedio je
X-25 javlja (1960.), špijunski triler čija je radnja smještena u Zagrebu u vrijeme NDH. Film je postigao velik uspjeh osiguravši široku svjetsku kino distribuciju. Uslijedila je glazbena komedija
Srešćemo se večeras (1962.) snimljena za Bosna film. U Sloveniji ponovno za Triglav film snima komediju
Naš avto (1962.), no film je naišao na slab prijam publike. Nakon toga nije uspijevao dobiti nove projekte i tri godine kasnije snima tek kratkometražni dokumentarni film
Piran (1965.). Ne nalazeći više posla u Jugoslaviji, počinje u Njemačkoj režirati za televiziju. Snima dvodijelnu seriju
Mafia - Die ehrenwerte Gesellschaft (1966.), dvanaest nastavaka serije
La kermesse des brigands (1968.) i seriju
Rinaldo Rinaldini (1969.). Televizijski film
Das Kamel geht durch das Nadelöhr (1970.) njegov je posljednji rad.
Povratak Františeka Čapa, prvog gay šikaniranog filmaša u Jugoslaviji - jutarnji.hr
Filmografija
Das Kamel geht durch das Nadelöhr (1970) (TV film)
Rinaldo Rinaldini (1969) (TV serija)
La kermesse des brigands (TV serija, 12 nastavaka) (1968)
Mafia - Die ehrenwerte Gesellschaft (1966) (TV serija)
Piran (1965)
Naš avto (1962)
Srešćemo se večeras (1962)
X-25 javlja (1960)
Vrata ostaju otvorena (1959)
Ne čakaj na maj (1957)
Kruh i sol (La ragazza della salina, 1957)
Die Geierwally (1956) (as Franz Cap)
Hilfe - sie liebt mich (1956)
Trenutki odločitve (1955)
Am Anfang war es Sünde (1954)
Vesna (1953)
Die Spur führt nach Berlin (1952)
Das ewige Spiel (1951)
Kronjuwelen (1950)
Bílá tma (1948)
Muzikant (1948)
Krizovatka (1947)
Znamení kotvy (1947)
Muškarci bez krila (Muži bez krídel, 1946)
Z ruze kvítek (1945)
Devcica z Bezkyd (1944)
Mlhy na blatech (1944)
Tanečnice (1943)
Kníze Václav (1942)
Preludium (1941)
Jan Cimbura (1941)
Nocní motýl (1941)
Babička (1940)
Panna (1940)
Ohnivé léto (1939)