Američka slatkica

American Honey, igrani, romantična drama, UK, SAD, 2016

REŽIJA: Andrea Arnold

Američka slatkica

ULOGE:
Sasha Lane (Star),
Shia LaBeouf (Jake),
Riley Keough (Krystal),
McCaul Lombardi (Corey),
Arielle Holmes (Pagan)

SCENARIJ:
Andrea Arnold

FOTOGRAFIJA:
Robbie Ryan

MONTAŽA:
Joe Bini

Sadržaj:

Mlada djevojka Star živi u besprizornim uvjetima u gradiću u Oklahomi, s dvoje male djece koja nisu njezina i njihovim ocem propalicom. U supermarketu upozna Jakea, nešto starijeg mladića iz skupine mladih koji putuju kombijem i od vrata do vrata prodaju pretplate na magazine. Jake je pozove da im se pridruži i sljedećeg jutra, nakon što je potajno napustila dotadašnji dom, ona to i učini. Menadžerica cijele putujuće ekipe, atraktivna Krystal, odobri njezino zaposlenje, te Star krene na put srednjom Amerikom kako bi s drugim mladićima i djevojkama prodavala časopisne pretplate. Između nje i Jakea razvije se poseban odnos…

Dobitnica Oscara za najbolji kratki igrani film, autobiografski intonirano ostvarenje Osa, Andrea Arnold na dugometražnom je filmu debitirala razmjerno kasno, 2006., u dobi od 45 godina, međutim odmah snažno – njezin cjelovečernji prvijenac Crvena cesta prikazan je u glavnom programu Cannesa i nagrađen Nagradom žirija, a potpuno isto (svjetska premijera u Cannesu i Nagrada žirija) dogodilo se s još dva njezina dugometražna filma, Akvarijem i Američkom slatkicom. Potonje ostvarenje iz 2016., za sad njezin posljednji dugometražni igrani rad (2021. snimila je dugometražni dokumentarac Krava), mnogi smatraju vrhuncem njezina dosadašnjeg opusa. Ideja za film došla je od novinskog članka o mladim ljudima koji skupno putuju Amerikom i prodaju pretplate na časopise, a Arnold je u sklopu istraživanja teme i sama putovala s jednom takvom grupom. Za svoj prvi film sniman u Americi i s američkim sredstvima odlučila je angažirati mlade ljude većinom bez glumačkog iskustva i spariti ih s profesionalnim glumcima. Naturščike je pronalazila na plažama, parkiralištima, gradilištima, pa tako i nositeljicu naslovne uloge Sashu Lane kojoj je za vrijeme proljetnih praznika pristupila na plaži u Panami i koja je isprva pomislila da je žele angažirati za porno film. Nakon što je nesporazum razriješen, prihvatila je ulogu i u svom filmskom debiju ostvarila nezaboravnu rolu mlade djevojke s dna društva koju vodi nepokolebljivi duh slobode i ljubavi. Njezina interakcija s mladom, ali tada već iskusnom zvijezdom Shiom LaBeoufom (Paranoja, Nimfomanka) fascinantna je, kao i prepoznatljivi stil Andree Arnold oslonjen na spoj dokumentarizma i poetičnosti, s gotovo ultimativnim korištenjem prirodnog svjetla i kamere iz ruke, snimanjem u kontrasvjetlu, uskim 4:3 formatom slike, iako bi po konvencijama film ceste koji se odvija na američkom Srednjem zapadu zahtijevao wide screen format. Zanimljivo je i da je film u potpunosti sniman kronološkim redom i da je redateljica rasparcelirala scenarij te glumcima davala odgovarajući segment samo dan prije snimanja tog dijela, kako bi njihove izvedbe bile što svježije, bez mogućnosti preglumljivanja. Pokraj sjajnih Sashe Lane i Shie LaBeoufa, fascinantna je i Riley Keough, manekenka i glumica, poznata i kao unuka Elvisa Presleyja, koje će kasnije, 2022., debitirati i kao redateljica nezavisnim ostvarenjem War Pony koje je u Cannesu nagrađeno Zlatnom kamerom za najbolji prvijenac. Američka slatkica nesumnjivo jedan je od najugođajnijih, najemotivnijih i najboljih filmova prvih desetljeća 21. stoljeća, čije se prikazivanje na velikom kino platnu nikako ne bi smjelo propustiti.

boja, 163'

Trailer