Arhipelag
Archipelago, igrani, drama, UK, 2010
REŽIJA: Joanna Hogg
ULOGE:
Christopher Baker (Christopher),
Kate Fahy (Patricia),
Tom Hiddleston (Edward),
Lydia Leonard (Cynthia),
Amy Lloyd (Rose)
Mike Pender
SCENARIJ:
Joanna Hogg
FOTOGRAFIJA:
Ed Rutherford
MONTAŽA:
Helle le Fevre
Sadržaj:
Mučen pitanjima o smislu i kakvoći svog života, 20-godišnji Britanac Edward odluči dati otkaz na poslu i otputovati u Afriku, te ondje volonterski raditi na promoviranju sigurnih seksualnih odnosa i borbi protiv širenja AIDS-a. Želeći ga dostojno ispratiti, Edwardova majka Patricia i sestra Cynthia organiziraju obiteljski odmor i oproštajnu zabavu u kućici na otoku Trescu u Cornwallu. Budući da su isplanirale druženje samo članova uže obitelji, Patricia i Cynthia nisu željele ni da Edward povede svoju djevojku Chloe, što je mladića naljutilo, niti da zabavi prisustvuje Patricijin otuđeni suprug, koji je izrazio želju za dolaskom. S druge strane, majka i sestra su na zabavu pozvale mjesnog slikara Christophera, od kojeg bi Patricia željela naučiti slikati prekrasne pejzaže, i profesionalnu kuharicu Rose. No ono što je trebalo biti opušteno druženje većinom u krugu obitelji ubrzo će se početi pretvarati u nešto sasvim drugo, jer će na površinu početi izbijati međusobni sukobi, ogorčenost i psihičke krize nekih od prisutnih osoba. A kad se počne pitati ima li njegov odlazak u Afriku uopće smisla, te jesu li majka i sestra u organizaciji događanja imale i skrivene motive, Edward će shvatiti da ga kuharica Rose sve više privlači.
Drugi dugometražni kino-film scenaristice i redateljice Joanne Hogg, realiziran tri godine nakon njezine zapažene i nagrađivane drame Bez srodstva, intrigantna je dramska priča tematski fokusirana na analizu tenzičnih odnosa u krugu jedne britanske obitelji iz srednje klase. Ostvarenje koje je svjetsku premijeru doživjelo na prestižnom Međunarodnom filmskom festivalu u južnokorejskom Busanu nudi još jedan razmjerno hladan i distanciran prikaz otočke buržoazije, s osloncem na dosta sigurnu i sugestivnu režiju, na nešto manje izražene stilizacije u odnosu na autoričin dugometražni prvijenac, s prilično efektnom eksploatacijom prirodne i zadane scenografije, osobito velikih praznih prostora koji dodatno podcrtavaju dramu u obiteljskim odnosima, te s vrlo raspoloženim izvedbama čitave glumačke postave. Nju predvodi odlični Tom Hiddleston, zacijelo najpoznatiji po ulozi nordijskog poluboga i Thorova brata Lokija u Marvelovu univerzumu, a vrlo uvjerljivo mu sekundiraju pouzdane Kate Fahy, dominantno TV-glumica znana po ratnoj drami Prkos Edwarda Zwicka te po serijama Poirot i Smrt u raju, i Lydia Leonard (Tajne petog staleža Billa Condona). I u ovom filmu Hogg se predstavila kao autorica vješta u oslikavanju potisnutih emocija, tjeskobe i ljutnje zanimljivih i dovoljno slojevitih likova, u raščlambi korijena disfunkcionalnosti građanskih obitelji, ali i u kreiranju vrlo emotivnih i duhovitih sekvenci. Valja izdvojiti i atmosferičnu fotografiju cijenjenog Eda Rutherforda, također dominantno TV-profesionalca zaslužnog za vizualne identitete i efektne stilizacije i kod nas rado gledanih TV-serija kakve su Victoria, Sajam taština i Endeavour – mladi Morse.
boja, 114'