Atalanta

L'Atalante, igrani, humorna drama, Francuska, 1934

REŽIJA: Jean Vigo

Atalanta

ULOGE:
Dita Parlo (Juliette),
Jean Dasté (Jean),
Gilles Margaritis,
Louis Lefebvre,
Maurice Gilles,
Michel Simon

SCENARIJ:
Jean Guinée,
Albert Riéra,
Jean Vigo

FOTOGRAFIJA:
Boris Kaufman

GLAZBA:
Maurice Jaubert

MONTAŽA:
Louis Chavance

Sadržaj:

Nakon što se uda za naočitog Jeana, vlasnika riječne teglenice Atalanta, mlada i emotivna provincijalka Juliette napusti roditeljski dom te sa suprugom otputuje na bračno putovanje, povezano s njegovim poslom kapetana broda. Juliette je kći seljaka iz mjesta Oise, a u braku sa Jeanom vidi mogućnost konačnog bijega od dosadnog seoskog života. Kad počnu živjeti na brodu Atalanta, kojim krstare francuskim rijekama i kanalima, Juliette i Jean doživljavat će i sretne i tužne trenutke. Posadu broda čine jedan dječak, „mali od palube”, strojar i ekscentrični Jules, smiješan čovjek koji živi u svom svijetu okružen mačkama. Iako je okružena suprugovom ljubavlju i pažnjom, promjena životne sredine i monotona svakodnevica na brodu Juliette će postupno početi ispunjavati tjeskobom i strahom od budućnosti. A onda ona, kad Atalanta doplovi u Pariz, na uličnom sajmu upozna mladog trgovca koji ju nagovori da zbog njega pobjegne s broda i od supruga, kojeg će njezin bijeg baciti u očaj.

Humorna romantična drama redatelja i suradnika na scenariju Jeana Vigoa (U povodu Nice, Nula iz vladanja), premijera koje je održana na dan sahrane autora koji je preminuo u dobi od svega 29 godina, jedno je od najutjecajnijih ostvarenja francuske kinematografije i kinematografije općenito u vremenu između dva svjetska rata. Riječ je o vizionarskom ostvarenju koje se, netipično za rano razdoblje zvučnog filma, dominantno ne fokusira na dijaloge, već je konstruirano kao niz fragmenata više u formi kronike s polaganim ritmom zbivanja. Vigo kreće od jednostavne priče o ljubavi i bračnoj krizi, da bi cjelinu oblikovao dramskim retardacijama, impresionističkim kreiranjem ugođaja te eliptičnim pripovijedanjem s osloncem na lirizam i gotovo dokumentaristički prikaz svakodnevnog života na teglenici. Efektno usvajajući elemente avangarde 20-ih godina prošlog stoljeća, kroz fantazmagorične detalje te motive neobičnog sporednog lika Julesa i mačaka na brodu, autor spajanjem lirskog i naturalističkog na određeni način anticipira poetski realizam i talijanski neorealizam te stvara za vrijeme nastanka vrlo moderno djelo koje je utjecalo na Françoisa Truffauta.

c/b, 89'

Trailer