Budućnost

The Future, igrani, romantična drama, fantazija, SAD, UK, Francuska, Njemačka, 2011

REŽIJA: Miranda July

Budućnost

ULOGE:
Miranda July (Sophie / glas od Paw-Paw),
Hamish Linklater (Jason),
David Warshofsky (Marshall),
Isabella Acres (Gabriella),
Joe Putterlik (Joe),
Angela Trimbur

SCENARIJ:
Miranda July

FOTOGRAFIJA:
Nikolai von Graevenitz

GLAZBA:
Jon Brion

MONTAŽA:
Andrew Bird

Sadržaj:

Sophie i Jason par su u srednjim tridesetim godinama čiji je odnos vrlo nestabilan. Odluče posvojiti ozlijeđenu mačku lutalicu i nakon te odluke njihov se pogled na život radikalno mijenja, doslovno izmijenivši tok vremena i prostora, te stavljajući na kušnju vjeru koju imaju jedno u drugo i u sebe same…

Dvije godine nakon velikog uspjeha njezina dugometražnog filmskog debija Ti i ja i svi koje poznajemo, konceptualna umjetnica, sineastica i književnica Miranda July premijerno je izvela svoj novi performans u glasovitoj eksperimentalnoj umjetničkoj instituciji The Kitchen (Kuhinja) u New Yorku. Te 2007. isti je performans izvodila i na drugim mjestima, a nekoliko godina kasnije proširila ga je i pretvorila u cjelovečernji igrani film pod nazivom Budućnost (prvotni naslov glasio je Satisfaction, ali ga je promijenila). Svjetsku premijeru sofomorski dugometražni rad Mirande July imao je u glavnom natjecateljskom programu festivala u Berlinu, gdje je dakle nominiran za Zlatnog medvjeda, a poslije je prikazivan na nizu festivala, uključujući i one prestižnije poput Sao Paola i Stockholma. Kao i u prvijencu, July je ponovo sama igrala glavnu žensku ulogu, a kritičari su njezin nastup, kao i film u cjelini, povoljno primili. Budućnost je ostvarenje prožeto tamnijim tonovima od Ti i ja i svi koje poznajemo, bavi se egzistencijalnim prazninama, usamljenošću, uzalud potrošenim, nerealiziranim življenjem provedenim u neprestanoj besmislenoj (s)trci. Sumorno je to istraživanje ljudskog postojanja koje gledatelja izaziva, ali i nagrađuje. Naime Budućnost je prepoznatljivo julyjevski rad koji dramsko polazište obilato natapa snovitošću, ovdje i eksplicitnom fantazijom odnosno fantastikom, pa iako nije dočekano tako izrazito pohvalno kao autoričin prvijenac, svakako je riječ o osebujnom ostvarenju koje zavrjeđuje pažnju.

boja, 91'

Trailer