Bumerang

Boomerang!, igrani, krimi drama, noir, SAD, 1947

REŽIJA: Elia Kazan

Bumerang

ULOGE:
Dana Andrews (Henry L. Harvey),
Arthur Kennedy (John Waldron),
Ed Begley (Paul Harris),
Lee J. Cobb (Harold F. 'Robbie' Robinson),
Philip Coolidge (Jim Crossman)

SCENARIJ:
Richard Murphy

FOTOGRAFIJA:
Norbert Brodine

GLAZBA:
David Buttolph

MONTAŽA:
Harmon Jones

Sadržaj:

Nakon što jedne večeri na ulici bude ubijen njihov omiljeni župnik, otac Lambert, mještani malog grada u Connecticutu se izuzetno uznemire. Kad javnost i gradonačelnik Mac McCreery zatraže brzo i učinkovito hvatanje ubojice, prema opisu nekoliko nepouzdanih svjedoka poput Irene Nelson policija pod zapovjedništvom energičnog Harolda F. „Robbieja“ Robinsona uhiti skitnicu Johna Waldrona. Nakon što zbunjeni i izgubljeni Waldron uskoro prizna zločin, čitav slučaj se doima riješenim za sve osim za državnog odvjetnika Henryja N. Harveya. Premda je iz političkih krugova izložen pritisku da što brže ishodi osuđujuću presudu, Harvey vrlo brzo posumnja u Waldronovu krivnju. Osim toga što mu se dokazi čine nategnutima a izjave svjedoka nesigurnima i neuvjerljivima, Harveyju se ni veteran Drugog svjetskog rata Waldron ne čini sposobnim za počinjenje takvog zlodjela.

Godine 1948. nominirana za Oscara u kategoriji najboljeg scenarija, noirovska krimi dokudrama Elije Kazana adaptacija je stvarnih događaja iz 1924. godine, opisanih u novinskom članku Fultona Ourslera iz lista Bridgeport Post. Na glavnoj ulici gradića Bridgeporta u Connecticutu tada je hicem u glavu usmrćen popularni župnik Hubert Dahme, a ubojica je uspio pobjeći iako je zločin počinjen u javnosti i pred određenim brojem kako će se pokazati ne baš pouzdanih svjedoka. Polazeći od te premise, treći dugometražni igrani projekt dvostrukog oskarovca i dobitnika Počasne akademijine nagrade Elije Kazana donekle fikcijski proširuje i nadograđuje priču, cjelinu pretvarajući u intrigantnu i snažnu moralku koja je ujedno i, nakon filmova Kuća u 92. ulici i Ulica Madeleine br. 13 Henryja Hathawaya, još jedan primjer za ono doba naglašeno realističnog i dokumentaristički uvjerljivog prikaza policijske istrage i sudskog procesa. To nimalo ne čudi, budući je sva tri filma produkcijski potpisao Louis de Rochemont, producent specijaliziran za projekte temeljene na istinitim događajima. Scenarij je djelo dvaput za Oscara nominiranog Richarda Murphyja, a markantni Dana Andrews u glavnoj ulozi sjajno interpretira čovjeka vođenog idealima i željom za ostvarenjem pravde.

c/b, 88’

Trailer