Komuna (Pariz, 1871)

La commune (Paris, 1871), igrani, Francuska, 2000

REŽIJA: Peter Watkins

Komuna (Pariz, 1871)

ULOGE:
Eliane Annie Adalto,
Pierre Barbieux,
Bernard Bombeau,
Maylis Bouffartigue,
Geneviève Capy,
Anne Carlier

SCENARIJ:
Agathe Bluysen,
Peter Watkins

FOTOGRAFIJA:
Odd-Geir Sæther

MONTAŽA:
Agathe Bluysen,
Olivier Ferrari,
Patrick Watkins,
Peter Watkins

Sadržaj:

Zbivanja u pariškoj komuni 1871. godine pratimo iz dvije međusobno suprotstavljene perspektive, one novinara Televizije Versaille koji iznosi službenu verziju događaja i one skupine novinara Televizije Komune, koji zbivanja iznose iz gledišta pariških pobunjenika. Nastajanje Komune omogućio je građanski ustanak socijalno svjesnih i revolucionarno intoniranih stanovnika Pariza nakon okončanja francusko-pruskog rata, iz kojeg su Francuzi izišli poraženi. Socijalne razlike između bogatih i siromašnih bivale su sve veće, a nezadovoljstvo je raslo i zbog nestašica hrane i intenzivnog pruskog bombardiranja. Radnička klasa postajala je sve sklonija radikalnim idejama, a rodila se i ideja o utemeljenju pariške samouprave u obliku izabranog gradskog vijeća, što dotad nije postojalo zbog bojazni vlasti od samovolje građanstva.

U produkciji doku-drame koja traje nepunih šest sati, a u realizaciji koje je sudjelovao i niz uglednih povjesničara, Peter Watkins se vodio idejom o prikazu posvećenosti borbi za drugačiji i bolji svijet, pa makar taj svijet bio kolektivna utopija. U vremenu koje je prema autoru nudilo spoj postmodernog cinizma uz eliminaciju humanizma i kritičkog mišljenja u obrazovnom sustavu, pohlepe prouzročene ekspandirajućim potrošačkim mentalitetom, nemilosrdne eksploatacije stanovništva „trećeg svijeta” te nastupajuće ekološke katastrofe koju je donosila globalizacija, Watkins je odlučio stati na stranu etike, humanizma i pozitivnog kolektivizma. Tijekom pripremanja uloga glumice i glumci su provodili vlastita istraživanja o Komuni, za vrijeme snimanja pripadnici međusobno sukobljenih filmskih „klasa” vodili su rasprave međusobno, s redateljem i istraživačkim timom, a dugi kadrovi tih diskusija također su uvršteni u film. Zbog toga je namjeravano vrijeme trajanja filma od dva sata naposljetku utrostručeno.

c/b, 345'

Trailer