Njegova djevojka Petko

His Girl Friday, igrani, komedija, SAD, 1940

REŽIJA: Howard Hawks

Njegova djevojka Petko

ULOGE:
Cary Grant (Walter Burns),
Rosalind Russell (Hildy Johnson),
Ralph Bellamy (Bruce Baldwin),
Gene Lockhart (Hartwell),
Porter Hall (Murphy)

SCENARIJ:
Charles Lederer (prema drami Bena Hechta i Charlesa MacArthura)

FOTOGRAFIJA:
Joseph Walker

GLAZBA:
Sidney Cutner,
Felix Mills

MONTAŽA:
Gene Havlick

Sadržaj:

Markantni Walter Burns izvršni je urednik čikaškog tabloida Morning Post, brbljav i slatkorječiv čovjek iza kojeg je propali brak s privlačnom i energičnom reporterkom Hildy Johnson. Kad ga Hildy jednog dana posjeti u redakciji, Walter dozna da se ona sutra u New Yorku udaje za imućnog ali pomalo dosadnog agenta osiguravajućeg društva Brucea Baldwina, te da se zbog toga odlučila povući iz posla. Nakon što ju pokuša zadržati ponudivši joj veću plaću, Walter počne Hildy nagovarati da kao svoju posljednju reportažu obradi slučaj priprostog Earla Williamsa, čovjeka koji je ubio tamnoputog policajca i koji će biti pogubljen da bi gradonačelnik na sljedećim izborima osigurao glasove crnačkog stanovništva. Isprva odbijajući Walterovu ponudu, Hildy se predomisli nakon što stigne vijest da je Williams pobjegao iz zatvora. A dok ona predano radi na reportaži, Walter će učiniti sve da spriječi njezinu udaju za Baldwina.

Antologijska romantična screwball komedija glasovitog Howarda Hawksa (Silom dadilja, Rio Bravo, Veliki san), jednog od najznačajnijih redatelja iz razdoblja klasičnog Hollywooda kojemu je slavljenje odvažnih pustolova koji su Divlji zapad osvajali bez grižnje savjesti i filozofskih rasprava priskrbilo epitet „Hemingwaya američkog filma“ i 1975. godine donijelo počasnog Oscara za životno djelo, druga je i prema mnogima najuspjelija adaptacija sjajnog kazališnog komada Naslovna stranica Charlesa MacArthura i znamenitog dramatičara i dvostrukog oskarovca Bena Hechta. Scenarist Charles Lederer (Bio sam ratna nevjesta, Muškarci više vole plavuše) i redatelj Hawks su izvorni lik reportera Hildyja pretvorili u ženu, te tako omogućili stvaranje iznimne screwball komedije, konkretno njene specifične inačice „komedije ponovnog vjenčanja“. Pored dinamične režije i ekonomične naracije, najvažnije odlike ovog remek-djela su brze i iznimno duhovite replike među slikovitim i izvrsno profiliranim likovima, postuliranje Hildy kao samosvjesne i etičnošću snažno obilježene osobe, umetanje metafilmskih detalja, lagane ali jasno zamjetne note subverzivnosti i relativizma, osobito u djelomičnom iznevjeravanju tadašnjih klišeja u holivudskom hepiendu, te izuzetno raspoloženi nastupi Caryja Granta i Rosalind Russell.

c/b, 92'

Trailer