Otok naše ljubavi

To the Wonder, igrani, romantična drama, SAD, 2012

REŽIJA: Terrence Malick

Otok naše ljubavi

ULOGE:
Ben Affleck (Neil),
Olga Kurylenko (Marina),
Rachel McAdams (Jane),
Javier Bardem (otac Quintana),
Tatiana Chiline (Tatiana),
Romina Mondello (Anna)

SCENARIJ:
Terrence Malick

FOTOGRAFIJA:
Emmanuel Lubezki

GLAZBA:
Hanan Townshend

MONTAŽA:
A.J. Edwards,
Keith Fraase,
Shane Hazen,
Christopher Roldan,
Mark Yoshikawa

Sadržaj:

Putujući Europom, sredovječni Amerikanac Neil u Parizu upozna atraktivnu Marinu, razvedenu Ukrajinku u koju se ubrzo zaljubi. Marina u Gradu svjetlosti živi s 10-godišnjom kćeri Tatianom, a tijekom zajedničkog putovanja do St. Michela, otočkog samostana pred obalom Normandije, Neil će Marini predložiti da se ona i Tatiana dosele kod njega u Oklahomu. Nakon što Marina na to pristane, Neil će po povratku u Ameriku prihvatiti novi posao inspektora zaštite okoliša, a ona će se polako privikavati na američki način života. No poslije nekog vremena prvotna strast u njihovoj vezi počet će blijedjeti, pa će Marina utjehu pronaći u druženju s ocem Quintanom, svećenikom kojeg muči ozbiljna kriza vjere. Istodobno će joj Tatiana, mučenu nostalgijom za nekadašnjom domovinom i činjenicom da u novoj školi nije stekla prave prijatelje, početi prigovarati i zbog toga što Neil nije njezin biološki otac. A kad joj istekne viza, Marina će se s kćeri vratiti u Francusku. Nedugo potom, Neil će se početi zbližavati s privlačnom Jane, svojom starom prijateljicom iz djetinjstva čije je imanje pred propašću zbog kockarskih dugova njezina bivšeg supruga. Dok Neil s Jane započinje vezu, Marina će Tatianu predati njezinu ocu, svom bivšem suprugu, te shvatiti da joj nedostaju Neil i život u Americi.

Godine 2012. nagrađena na festivalu u Veneciji, romantična drama s elementima eksperimentalnog filma scenarista i redatelja Terrencea Malicka jedno je od autorovih u cjelini slabijih ostvarenja, premda Malick u režijskom smislu i razigranim vizualnim prosedeom, korištenjem dinamične kamere iz ruke koja intenzivnom izmjenom rakursa i planova postiže nerijetko začudne efekte, ostavlja dojam znatno mlađeg i energičnijeg filmaša. Sjajna fotografija trostrukog oskarovca Emmanuela Lubezkog (Sanjiva dolina, Djeca čovječanstva, Birdman), koja glumce prati do granice improvizacije i gotovo dokumentarne uvjerljivosti, praćena je vrlo dobrim pa i odličnim glumačkim interpretacijama postave predvođene oskarovcem Benom Affleckom (Dobri Will Hunting, Grad lopova, Argo), čije su partnerice Olga Kurylenko (Zrno utjehe, Zaborav, Čovjek koji je ubio Don Quijotea) i Rachel McAdams (Noćni let, Sherlock Holmes, Bilježnica), za sporednu ulogu u dokudrami Spotlight nominirana za Oscara, a tu je i uvijek pouzdani Javier Bardem (Šunka, šunka, Život je more, Nema zemlje za starce), također oskarovac. No ono što u vizualno impresivnom ostvarenju fascinantne estetiziranosti ponajviše ´škripi´ su dramaturška i narativna neurednost, što se dijelom može pripisati elementima eksperimentalnog filma, iako je temeljni razlog to što je djelo nastajalo bez scenarija. Posljedice toga su narativna fragmentiranost te ne sasvim suvislo prebacivanje fokusa s jednog lika na drugi, što postaje upadljivije uvođenjem novih likova, pojave kojih Malick koristi da bi progovorio i o odnosu humanosti i vjere, ljudske i božanske ljubavi. To, pak, čini na likovno fascinantan, ali odveć pretenciozan i razmjerno isprazan način.

boja, 112'

Trailer