Park Row

igrani, triler, SAD, 1952

REŽIJA: Samuel Fuller

Park Row

ULOGE:
Gene Evans (Phineas Mitchell),
Mary Welch (Charity Hackett),
Bela Kovacs (Ottmar Mergenthaler),
Herbert Heyes (Josiah Davenport),
Tina Pine (Jenny O'Rourke),
George O'Hanlon (Steve Brodie),
J.M. Kerrigan (Dan O'Rourke)

SCENARIJ:
Samuel Fuller

FOTOGRAFIJA:
John L. Russell

GLAZBA:
Paul Dunlap

MONTAŽA:
Philip Cahn

Sadržaj:

Nakon što mladi novinar i urednik Phineas Mitchell u New Yorku 1886. godine dobije otkaz u listu The Star vlasnice Charity Hackett, ujedno i njegove šefice, on zaključi da više ne želi podnositi beskrupulozno iskorištavanje od strane šefova te odluči pokrenuti vlastite novine. U pokretanju novog posla pomoći će mu energični Charles A. Leach, u partnerstvu s kojim Phineas kao glavni urednik utemelji list The Globe, odlučan da u njemu neće raditi greške koje su rađene u The Staru, jer se s Hackett i sukobio zbog objavljivanja neistinitih vijesti. Stoga odluči iskoristiti slučaj samoubojstva vlasnika bara Stevea Brodieja, koji je skočio s mosta, i ambiciozno krenuti u novi izdavački pothvat. Nakon što odmah postigne uspjeh, list The Globe će ubrzo postati najveći konkurent The Staru, a uspjehu novina pridonijet će i uporaba inovativnog linotipa te pokretanje kampanje za osnivanje novčanog fonda za podizanje Kipa slobode. Istodobno, Phineas će shvatiti da je zaljubljen u svoju rivalku Charity, a ni ona neće biti hladna prema njemu.

Kultni filmaš Samuel Fuller (Čelične kacige, Pljačka u Južnoj ulici, Pakao i teška voda) u dobi od 17 godina bio je dotad najmlađi novinski reporter koji je radio u rubrici za praćenje aktualnih događaja u listu The New York Journal, te stoga nije neobično što je jedan od svojih filmova posvetio temi novinarstva. U tom smislu je opora drama s elementima trilera Park Row duboko osoban film čiju je realizaciju Fuller i financirao, uz to što potpisuje scenarij i produkciju, a riječ je o oporoj drami s elementima trilera, B filmu izuzetno brzog ritma čijoj dojmljivosti pridonosi i sjajna crno-bijela fotografija Johna R. Russella (Psycho). Cjelinu koju nose vrlo raspoložene glumačke interpretacije, među kojima i ona Mary Welch koja je šest godina kasnije preminula pri porodu, odlikuju i neobični načini snimanja i montaže, slikoviti karakteri i njihovi intrigantni međuodnosi, realističan kontekst sa životnim dijalozima i monolozima te osobito elaboriranje strasti i integriteta pojedinca posvećenog novinarstvu, pogotovo konceptu slobodnog novinarstva.

c/b, 83'

Trailer