Rodeo

The Lusty Men, igrani, akcijski, sportska drama, SAD, 1952

REŽIJA: Nicholas Ray

Rodeo

ULOGE:
Susan Hayward (Louise Merritt),
Robert Mitchum (Jeff McCloud),
Arthur Kennedy (Wes Merritt),
Arthur Hunnicutt (Booker Davis),
Frank Faylen (Al Dawson)

SCENARIJ:
Horace McCoy,
David Dortort

FOTOGRAFIJA:
Lee Garmes

GLAZBA:
Roy Webb

MONTAŽA:
Ralph Dawson

Sadržaj:

Nakon što pri sudjelovanju u još jednom rodeo-natjecanju bude ozlijeđen, pri čemu je ozljeda koju mu nanese bik Brahma samo posljednja od mnogih, popularni profesionalni jahač rodea Jeff McCloud odluči se poslije dvadesetak godina izbivanja vratiti u svoj rodni grad u Teksasu. Njegova trošna kuća sad je u vlasništvu mrzovoljnog starog neženje Jeremiaha Watrusa, koji bi ju želio što prije prodati. Ubrzo nakon povratka Jeff će se sprijateljiti s mladim Wesom Merrittom i njegovom suprugom Louise, koji bi željeli kupiti vlastitu malu farmu, ali im za to nedostaje pet tisuća dolara. Kad ga prepozna kao nekad perspektivnog jahača rodea, Wes će Jeffu pomoći u dobivanju posla na ranču na kojem i sam radi kao predradnik. I Wes je sudjelovao na nekoliko lokalnih natjecanja u rodeu, i želio bi da mu Jeff pomogne u usavršavanju jahačke vještine. Nakon što uskoro uspješno sudjeluje na natjecanju, na koje se prijavio bez znanja zabrinute Louise, Wes se odluči ozbiljno posvetiti rodeu, a u tome bi mu kao partner i instruktor trebao pomoći upravo Jeff.

Vestern-drama redatelja Nicholasa Raya, koju je nepotpisan dijelom režirao i Robert Parrish (Divna zemlja, Marseilleski ugovor), temeljena je na u časopisu Life Magazine objavljenoj priči američkog pisca Claudea Stanusha (Braća Newton Richarda Linklatera). Stanush je bio autor koji je u prozi istinite storije i stvarne temelje razmjerno spretno nadograđivao fikcijom, pa njegova priča u korijenu ima stvarnu sudbinu jahača rodea koji je tijekom karijere polomio sve kosti u tijelu. Za vrijeme nastanka izuzetno suvremeni vestern obilježen realističkim prosedeom pa i intrigantnim socijalnim realizmom, Ray je realizirao s primarnom željom da, prema vlastitim riječima, snimi ´film o ljudima koji žele dom za sebe´, uz tvrdnju da u osnovi i nije riječ o vesternu. Uz scenarističku suradnju Horacea McCoya (Gentleman Jim, Kiss Tomorrow Goodbye Gordona Douglasa) i Davida Dortorta (serija Bonanza), pri čemu su na scenariju nepotpisani surađivali i Alfred Hayes (Paisà), Andrew Solt (Male žene, Na osamljenom mjestu) i Jerry Wald (Burne dvadesete, Oni voze noću), redatelj se s osloncem na jednostavnom zapletu, osovljenom oko binarnog izbora jednostavnog (obiteljskog) života ili opasne svakodnevice jahača rodea, i zanimljivo psihološki profiliranim likovima vrlo intrigantno pozabavio motivima očaja, autodestrukcije i s njima povezane muževnosti. Film u kojem sudjeluje i nekoliko pravih jahača rodea sjajno je režiran, nose ga izuzetno raspoloženi glumački nastupi postave predvođene Robertom Mitchumom (Iz prošlosti, Rijeka bez povratka, Noć lovca, Rt straha), Susan Hayward (Beau Geste, Požanji divlji vjetar, Snjegovi Kilimanjara) i Arthurom Kennedyjem (Šampion, Gradić Peyton, Neki su dotrčali, Lawrence od Arabije), a izdvojiti vrijedi i impresivnu crno-bijelu fotografiju oskarovca Leeja Garmesa (Lice s ožiljkom, Dvoboj na suncu, Slučaj Paradine).

c/b, 113’

Trailer