Svi ostali
Alle Anderen, igrani, romantična drama, Njemačka, 2009
REŽIJA: Maren Ade
ULOGE:
Lars Eidinger (Chris),
Birgit Minichmayr (Gitti),
Hans-Jochen Wagner (Hans),
Nicole Marischka (Sana),
Paula Hartmann (Rebecca)
SCENARIJ:
Maren Ade
FOTOGRAFIJA:
Bernhard Keller
MONTAŽA:
Heike Parplies
Sadržaj:
Relativno mladi njemački par Gitti i Chris na ljetovanju su na Sardiniji, gdje su odsjeli u vili Chrisovih roditelja. Dok je Gitta spontana i srčana, uvijek raspoložena za izlaske, upoznavanje novih ljudi i sklapanje prijateljstava, Chris je introvertiran i natmuren, preferira ostati u kući i čitati, a čak se i skriva od susjeda. Njihov je odnos stoga napet i prilično nefunkcionalan, te priznaju jedno drugom da često razmišljaju o tome kako nisu stvoreni jedno za drugo. Kupujući namirnice u lokalnom dućanu Chris ugleda Hansa, nekadašnjeg školskog sudruga, i pokušava se od njega sakriti, ali Hans ga uoči te započne razgovor. Naposljetku pozove Chrisa i Gitti na roštilj u svoju vilu, gdje živi sa suprugom Sanom, uspješnom modnom dizajnericom…
Poslije jako dobrog prijema njezina cjelovečernjeg debija Šuma za drveće, Maren Ade polučila je još jedan zapažen film, Svi ostali. Temeljna narativna situacija – dva para s unutarnjim i vanjskim trvenjima koji kroz frustracije dolaze do trenutaka priznavanja (bolne) istine – snažno može podsjetiti na čuvenu dramu Edwarda Albeeja Tko se boji Virginije Woolf? i njezinu istoimenu filmsku adaptaciju Mikea Nicholsa, ali i neke filmove Romana Polanskog. Adein film, doduše, nema takvu kreativnu snagu kao spomenuti klasici, ali ipak se radi o zanimljivom ostvarenju čiji je najvredniji sastojak izuzetan nastup Birgit Minichmayr u ulozi Gitti – darovita glumica s izvanrednim je senzibilitetom i energijom utjelovila istovremeno razigranu i kapricioznu, stamenu i ranjivu protagonisticu, i njezina izvedba posve nosi film. Drugi važan njegov sastojak je sjajna fotografija Bernharda Kellera, koja odlično hvata tople i intenzivne boje ljeta, opskrbljujući film vrlo opipljivom atmosferom, kojoj je svoj doprinos dala i maštovita scenografija Silke Fischer. Svi ostali svjetsku su premijeru imali u glavnom programu Berlinalea, gdje su nagrađeni Srebrnim medvjedom – Grand prixom žirija, a Srebrnog medvjeda dobila je i Birgit Minichmayr za najbolju glumicu, dok je Silke Fischer dobila Femina-Film-nagradu za scenografiju. Film je nominiran za Njemačku filmsku nagradu u kategorijama najboljeg filma, režije i glavne glumice, a u anketi prestižnog newyorškog časopisa Village Voice našao se na petom mjestu najboljih filmova godine, dok je na listi najboljih scenarija podijelio drugo mjesto s Piscem iz sjene Romana Polanskog.
boja, 119'