Zvijezda je rođena

A Star Is Born, igrani, mjuzikl, romantična drama, SAD, 1954

REŽIJA: George Cukor

Zvijezda je rođena

ULOGE:
Judy Garland (Vicki Lester / Esther Blodgett),
James Mason (Norman Maine),
Jack Carson (Matt Libby),
Charles Bickford (Oliver Niles)

SCENARIJ:
Moss Hart (adaptacija scenarija iz 1937. godine)

FOTOGRAFIJA:
Sam Leavitt

GLAZBA:
Ray Heindorf

MONTAŽA:
Folmar Blangsted

Sadržaj:

Mlada Esther Blodgett darovita je i ambiciozna, ali i pomalo naivna i još uvijek nepoznata pjevačica koja jedne večeri u glasovitoj dvorani Shrine Auditorium u Los Angelesu spletom okolnosti upozna sredovječnog glumca Normana Mainea. Naime, tijekom njezina nastupa Maine će pod utjecajem alkohola upasti u dvoranu te se sukobiti sa studijskim novinarom Mattom Libbyjem, koji će ga bezuspješno pokušati spriječiti da se popne na pozornicu. Ondje će Maine izazvati nered i prekinuti Estherin nastup, da bi ga ona spasila od većeg sramoćenja. Time će započeti njihov odnos, koji će završiti brakom i u kojem će Maine kao glumac čija slava polako počinje blijedjeti Esther pretvoriti u veliku zvijezdu novog umjetničkog imena Vicki Lester. No dok će njezina popularnost i slava sve više rasti, te će tako zasjeniti supruga, on će sve intenzivnije tonuti u alkoholizam i autodestruktivnost.

Godine 1955. ovjenčana Zlatnim globusima u kategorijama najboljeg glumca (James Mason) i glumice (Judy Garland), te iste godine nominirana za šest Oscara, uključujući također najbolju mušku i žensku glavnu ulogu, romantična mjuzikl-drama redatelja Georgea Cukora (Philadelphijska priča, Plinsko svjetlo) prepravak je istoimenog filma Williama A. Wellmana iz 1937. godine, koji su s Wellmanom nepotpisani režirali Jack Conway i Victor Fleming. Riječ je o djelu prema mnogima superiornijem izvorniku, o izvrsno režiranom i glumljenom filmu u kojem je Judy Garland unatoč otegotnim okolnostima dojmljivo demonstrirala svoj glumački i zvjezdani potencijal, a u realizaciji kojeg se Cukor oslonio na svoju dramu Koliko stoji Hollywood? iz 1932. godine, u kojem se ironično pozabavio naličjem „tvornice snova”. Na ideju za realizaciju prepravka došao je producent Sidney Luft, koji je ovim projektom želio svojoj tadašnjoj supruzi Judy Garland (Čarobnjak iz Oza, Srest ćemo se u St. Louisu) omogućiti da se nakon četiri godine stanke zbog ovisnosti o narkoticima i narušena zdravlja vrati u velikom stilu. No realizacija agresivno promoviranog projekta bila je praćena brojnim nevoljama, od stanja Judy Garland preko duge potrage za glavnim glumcem, pri čemu su raniji izbori umjesto Jamesa Masona bili Cary Grant, Humphrey Bogart, Frank Sinatra i Stewart Granger, do problema uzrokovanih time što su čelnici studija Warner Bros. odlučili da upravo ovaj film bude prvi snimljen tehnikom Cinemascopea, zbog čega je gotovo čitav film iznova snimljen. Sve navedeno dovelo je do znatnog porasta troškova produkcije, zbog čega su šefovi studija u želji za što većom gledanošću konačnu verziju naposljetku osjetno skratili u odnosu na izvornu duljinu. Iako gledanost jest bila visoka, a i pjesma The Man That Got Away Harolda Arlena i Ire Gershwina je postala veliki hit, očekivana velika zarada naposljetku ipak nije ostvarena. Godine 1983. objavljena je restaurirana i proširena verzija filma, a priča Wellmanova filma naknadno je dobila još dvije inačice, u ostvarenjima Franka Piersona s Barbrom Streisand i Krisom Kristoffersonom u glavnim rolama iz 1976. godine, te 2018. godine u režiji Bradleyja Coopera, s njim i Lady Gagom u glavnim rolama.

boja, 175'

Trailer