Koncert, film Branka Belana, remek djelo je, podjednako bez prethodnice koliko bez nasljednika u hrvatskom filmu. Nadahnut Građaninom Kaneom kao primjerom visokostilskog filmskog romansiranja, Belan je (uz pomoć Vladana Desnice, scenariste i Oktavijana Miletića, snimatelja) napravio velefilm o Hrvatskoj XX stoljeća. Priča slijedi sudbinu jednog glasovira i neutaženu čežnju tjelesno, klasno i emotivno hendikepirane pijanistice koja čitav život nastoji ovladati tim ukletim predmetom. Tu simboličku realizaciju, glavna junakinja (Emica) neće doživjeti, čak joj ni socijalistička revolucija neće znati pomoći. Tu okrutnu novelu o nemogućnosti djelovanja, okružuje bujica dramskog zbivanja koje dolazi izvana, iz ratnih i političkih mijena koje potresaju mjesto radnje - Hrvatsku.Očiti filmski utjecaj Wellesa i književni utjecaj Krleže, stvorili su nešto posve neočekivano: film vrlo nalik senzualnoj raskoši Douglasa Sirka, autora kojeg Belan u ono doba uopće ne poznaje. Da je u Hrvatskoj dinamičnija psihoanalitička ili kulturološka filmologija, izučavanjem ovog filma saznali bismo više, ne samo o ovom djelu, već i o bitnim nacionalnim traumatizmima, vrlo podrobno upisanim u podtekst tog velikog djela. (Hrvoje Hribar)