'Bila je poput mlade božice', rekao je za nju Fellini. Dodijelio joj je ulogu u Slatkom životu. Sve ostalo je povijest
Zvali su je 'led koji se topi'. Bila je seks simbol par excellence. Njena nordijska pojava zaludila je rimsku Viu Veneto. Tamo se ukazala na vrhuncu Dolce Vite, u eri paparazza, striptizeta, skandala i ljubavi. 'Bila je poput mlade božice', rekao je za nju Fellini. Marcello Mastroianni bio je nešto suzdržaniji, rekavši da ga je 'podsjećala na vojnika Wehrmachta koji mi je zapovijedio da se ukrcam u njegov kamion'. Fellini joj je dodijelio ulogu u Slatkom životu. Sve ostalo je povijest.
Iako je ostala upamćena dok je uronjena u Fontanu di Trevi mamila Mastroiannija onim senzualnim 'Marcello, come here!', mnogo šokantnija bila je njena toaleta koju su za taj film dizajnirale sestre Fontana u stilu vatikanskih svećenika. A scenu u kojoj se ona u društvu Marcella penje na kupolu bazilike Sv Petra, rimski je kler opisao kao 'skandaloznu'. Te iste večeri, 'svetica' će nakon posjete Vatikanu zamijeniti tu opravu raskošnim dekolteom i okončati u klubu u termama Caracalla, gdje joj Marcello tijekom plesa kaže, 'You are everything. Tu sei tutto. Prva žena prvog dana stvaranja svijeta. Majka, sestra, ljubavnica, prijateljica, anđeo, zemlja, dom'. Dvije godine kasnije, u Fellinijevoj epizodi omnibusa Boccacio 70 nazvanoj Iskušenja Dr Antonia, ona će izaći iz jumbo plakata na kojem je reklamirala mlijeko, da bi smirila puritanca Peppina de Filippa, brata velikog Edoarda, kojeg je ta reklama jako šokirala. No njen put prema slavi započeo je još u ranim pedesetima, kad je najprije osvojila titulu Miss Malmo, a potom i Miss Švedske. One su joj trasirale zvjezdanu stazu prema Hollywoodu, gdje je ovjenčana titulom Miss Universe nastupila uz Rocka Hudsona u Zlatnoj oštrici inspiriranoj pričama iz '1001 noći', i to u cameo ulozi bagdadske dvorske dame.
Hollywood je od nje uglavnom tražio da bude senzualni dekor egzotičnih filmskih avantura, poput Zaraka u kojem je bila partnerica afganistanskom odmetniku Victoru Matureu. Pojavila se i u sumanutoj komediji Franka Tashlina Hollywood ili propast čiji je naziv bila njena svojevrsna mantra. U njoj je autor nanovo združio Jerryja Lewisa & Deana Martina, smjestivši ih u Cadillac koji su osvojili kao glavnu nagradu. Inače, Tashlinov komad bio je jedan od omiljenih Truffautovih filmova, pa je francuski novovalovac naglasio da se njegov naziv odnosi na financijsku insolventnost i poprsje Ms Ekberg. No, paralelno s tim komedijama koje su imale Paramountov pečat, snimila je i niz B-filmova poput bizarnog psihološkog trilera Screaming Mimi u kojem je izvela stripersku točku u opskurnom klubu 'El Madhouse', te bila napadnuta dok se tuširala. Dogodilo se to dvije godine prije no što je Hitchcock snimio Psycho.
Nakon uloge u Slatkom životu, Ekberg je postala zatočenica vlastita imidža. Pozirala je za Playboy. Bob Dylan se na nju referira u songu 'I Shall Be Free'. A nakon suradnje s Fellinijem, pojavila se u peplumu Mongoli, te u western komediji Four for Texas čiji je autor Robert Aldrich uglavnom bio fokusiran na njeno poprsje, naročito u sceni u kojoj je brijala Franka Sinatru. Već potkraj sedamdesetih, karijera joj je bila na zalazu, da bi se ubrzo povukla u osamu rimske vile u društvu dva dobermana. U povijesti filma ostat će upamćena tek po onom legendarnom 'Marcello, come here!', pa će Fellini 1987. u 'Intervjuu' inscenirati njihov emotivni i tužni ponovni susret, dok punašna Ekberg i Mastroianni u odijelu čarobnjaka Mandrakea nostalgično promatraju mitsku scenu iz Slatkog života. (Dragan Rubeša)