Ne okreći se sine - roditeljski triler
Ovaj roditeljski triler, možda je najpoznatiji Bauerov naslov i sigurno najsuptilniji naš film partizanskog ciklusa. Događa se u ratnom Zagrebu, dubokoj pozadini koja živi naizgled civilnom rutinom: ispod varke otkucava okrutna prijetnja. Bert Sotlar, aktivist pokreta otpora s gestapovskih tjeralica, dolazi u grad odigrati lutriju sa smrću. Misija je sasvim osobna: izvući će sina iz ustaškog internata. Sin je moralno-politički temeljito oblikovan u mladog nacista, tako da je Sotlar pred dvanaestgodišnjakom prisiljen glumiti očinski uzornog fašista. Ako Sotlara otkriju prije no malog na prevaru izvuče iz grada, čeka ga nešto gore od smrti: gubitak sina koji će, izgubivši i oca i projekciju o ocu, ostati ukleta duša zatočena u neprijateljskom taboru i limbu sulude ideologije. Podjednako uzbudljiv u izvedbi radnje, koliko u razigravanju spomenutog edipskog vrtuljka identiteta, film nas vodi do gorke katarze i jednog od najmuškijih melodramskih prizora u povijesti filma uopće. Bauer i Arsen Diklić, scenarist, spektakularno su obrnuli onodobni stereotip generacijskog sukoba: otac antifašist ima naci-potomka, što je pedesetih izgledalo bizarno, no iz naše današnje perspektive film se doima vizionarski. (Hrvoje Hribar)