Prva hrvatska retrospektiva Paola Sorrentina u kinu Tuškanac

Osam od ukupno devet filmova iz karijere poznatog talijanskog redatelja i scenarista bit će prikazano od petka, 11. do utorka, 15. studenog u kinu Tuškanac u Zagrebu. Retrospektivu će otvoriti njegovo najpoznatije djelo Velika ljepota (2013), a za veliku završnicu je pripremljen njegov najnoviji film Bila je to Božja ruka (2021).

Retrospektiva Paola Sorrentina u kinu Tuškanac u petak 11. studenog započinje njegovim najpoznatijim djelom Velika ljepota (2013). Sjajna egzistencijalna drama nagrađena je Oscarom za najbolji film s neengleskog govornog područja. Film funkcionira kao izniman portret današnjeg Rima, kao pozornice na kojoj se kao svojevrsni performans odigrava život, a djelo predstavlja i izazovnu, moćnu i uzbudljivu priču o hedonizmu i izgubljenoj ljubavi. 

Izvrsna romantična krimi-drama Posljedice ljubavi (2004) bit će prikazana u subotu. Ovo probojno Sorrentinovo ostvarenje nagrađeno je s pet talijanskih nacionalnih filmskih nagrada David di Donatello. Glumac Toni Servillo sjajno interpretira redateljeva tipičnog protagonista, osamljenika izgubljena u vremenu i prostoru kojeg zatječemo na životnoj prekretnici, prestarog za radikalne promjene, a premladog da bi se prestao nadati kako su one ipak moguće.

Retrospektiva u subotu donosi i biografsku dramu Loro (2018), političku satiru fokusiranu na raskrinkavanje kompleksne osobnosti kontroverznog Silvija Berlusconija. Loro se smatra najprovokativnijim Sorrentinovim filmom i u njemu se prikazuje dekadencija iznimnih razmjera, no posrijedi je i inteligentno koncipirano, promišljeno i vizualno estetizirano djelo u kojem je autor kreirao metaforički prikaz uspona i pada čitavog talijanskog društva. 

Mladost (2015) će u nedjelju gledatelje s lakoćom osvojiti šarmom, elegantnom režijom i vizualnom estetiziranošću. Paolo Sorrentino i u ovom filmu barata nekima od svojih stalnih tematskih preokupacija, konkretno egzistencijama muškaraca kasne srednje i starije dobi koji preispituju vlastitu prošlost, uz neizbježne humorne i ironične pasaže. Sjajne nastupe ostvarila je kompletna glumačka postava predvođena Michaelom Caineom i Harveyjem Keitelom. 

Izvrsna drama Obiteljski prijatelj (2006), također na programu u nedjelju, tematski je i stilski slična Posljedicama ljubavi. U oba filma riječ je o portretima ostarjelih i osamljenih muškaraca čije svakodnevice iz temelja poremeti neočekivana ljubav prema mladim ženama, a povezuju ih i krajnje promišljene i dojmljive stilizacije. Sorrentino je odličan u radu s glumcima, pa je tako i u ovom filmu odlične uloge ostvarila kompletna glumačka postava. 
 
Humorna drama Ovo mora biti pravo mjesto (2011), na rasporedu u ponedjeljak,  imponira na više razina. Ne samo sjajnom ulogom Seana Penna koji lik gotičkog rockera depresivne osobnosti obogaćuje intrigantnim nijansama i daje mu dodatnu dimenziju, nego i vrlo sugestivnom režijom, dojmljivom atmosferičnošću te sjajnim interpretacijama glumačke postave (Frances McDormand, Harry Dean Stanton, David Byrne). 
 
Na programu u ponedjeljak je i Div (2008), izvrsna biografska drama o Giuliju Andreottiju. Sorrentino ga prikazuje kao političara i osobnost veću od života, no i kao osobu bez šarma, karizme i izvanjske privlačnosti. Film obrađuje i širu povijest Italije, a pritom sebe ne shvaća osobito ozbiljno. Kulminacija je odjavna špica s popisom većine kriminalnih radnji vezanih uz lik i djelo protagonista koga je sjajno interpretirao redateljev stalni suradnik Toni Servillo.
 
Za kraj retrospektive u utorak kino Tuškanac donosi izvrsnu dramu Bila je to Božja ruka (2021), ovjenčanu Srebrnim lavom u Veneciji. Najosobnije ostvarenje u Sorrentinovoj karijeri njegova je posveta mladosti, rodnom Napulju i 1980-ima, kao i njegovim filmofilskim uzorima, ponajviše Federicu Felliniju, ali i Sergiju Leoneu. U protagonistovu odrastanju i sazrijevanju izuzetno je bitan Diego Armando Maradona, tvorac glasovite ´božje ruke´ iz naslova filma.