Turneja korejskog filma u Hrvatskoj 2014.

Dok je Kim Ki-duk provodio dane u osami izolirane planine, dokumentirajući svoju avanturu u Arirangu, neki drugi veliki korejski sineasti poput Chan-wook Parka (Stalker), Joon-ho Bonga (Snowpiercer) i Jee-woon Kima (The Last Stand) umjesto izolacije odabrali su migraciju. Nakon što su se već afirmirali na globalnoj festivalskoj sceni i postali 'it' face, bilo je pitanje dana kad će Hollywood prepoznati njihovu vitalnost. Jedino su tradicionalist Kwon-taek Im i modernist Sang-soo Hong, ti ultimativni miljenici festivalskih programera, ostali tvrdoglavo vjerni sebi. A ako se Zapad pojavljuje u Hongovim filmovima, to nikad neće biti Hollywood već Pariz kao hommage Jeanu Eustacheu (Noć i dan) ili Francuska u liku turistkinje Isabelle Huppert (U drugoj zemlji). Zato Turneja korejskog filma u Hrvatskoj 2014. više igra na u nas mahom nevidljivi korejski žanrovski mainstream, iako je riječ o komadima koji su imali veliki komercijalni uspjeh. Kultni Cheol-soo Jang (Supertajni zadatak), kojeg naša festivalska publika pamti po sjajnom horroru Bedevilled, nanovo dokazuje fini osjećaj za lokaciju, samo što izolirani otok sada zamjenjuje izolirani kvart s uskim uličicama u kojem se skriva prerušeni sjevernokorejski operativac čekajući naredbe i glumeći retarda (film je snimljen prema web stripu Jong-hun Choija iznimno popularnom među korejskim teensima). Sumanuti Chan-ik Lim (Policajac godine) slijedi najbolju tradiciju korejskih policijskih akcića garniranih finom dozom humora. A neodoljivi Si-heup Seong (Čovjek s planom) spaja rom-com estetiku s bizarnim gegovima u priči u kojoj se sučeljavaju red i kaos u slučajnom susretu opsesivno kompulzivnog muškarca i mlade glazbenice. (Dragan Rubeša)