Afterwater
eksperimentalni, Njemačka, Južna Koreja, Španjolska, Srbija, 2022
REŽIJA: Dane Komljen
SCENARIJ:
Dane Komljen
FOTOGRAFIJA:
Jenny Lou Ziegel
MONTAŽA:
Dane Komljen
Sadržaj:
Dane Komljen, banjalučki režiser s berlinskom adresom, formirao je specifični filmski jezik intuitivnim spajanjem elemenata iz znanosti, povijesti, arhitekture i književnosti. Taj se stil često odražava i na tehnički pristup pa tako njegov drugi dugometražni film Afterwater, premijerno prikazan na ovogodišnjem Berlinale Forumu, kombinira snimke digitalne kamere te 16 mm, VHS i Hi8 vrpce. Crpeći inspiraciju od G. E. Hutchinsona – čija su proučavanja jezera utemeljila disciplinu limnologije – kreće u istraživanje i stvaranje vlastitog svijeta, stvarajući film fluidan poput vode. Strukturiran je u tri dijela: u prvom, nekoliko studenata biologije kampira na jezeru u blizini Berlina; drugi dio, sniman na jezeru Zamori na sjeveru Španjolske evocira atmosferu prošlosti, dok završni dio nosi dimenziju znanstveno-fantastičnih filmova iz 1950-ih. Zamamnom atmosferom pojačanom fotografijom Jenny Lou Ziegel i zvučnim dizajnom Jakova Munižabe, Afterwater poziva publiku da uroni u njegov sanjivi, nestvarni svijet.
Nagrade i festivali: Nagrada “Permanent Revolutions”, Seville European Film Festival 2022., Nominacija za nagradu “Cinéma du Réel”, Cinéma du Réel 2022., Nominacija za nagradu “Caligari”, Berlin International Film Festival 2022.
Titlovi: hrvatski, engleski
boja, 93’