Božji konji
Les chevaux de Dieu, igrani, drama, Belgija, Francuska, Maroko, Tunis, 2012
REŽIJA: Nabil Ayouch
ULOGE:
Abdelhakim Rachi (Yacine),
Abdelilah Rachid (Hamid),
Hamza Souidek (Nabil),
Ahmed El Idrissi Amrani (Fouad),
Badr Chakir (Khalil)
SCENARIJ:
Jamal Belmahi (prema romanu Mahija Binebinea)
FOTOGRAFIJA:
Hichame Alaouie
MONTAŽA:
Damien Keyeux
Sadržaj:
Godine 1994. u četvrti Sidi Moumen na periferiji Casablance, u trošnim barakama i iznimnom siromaštvu odrastaju dječak Yachine, njegov agresivni stariji brat Hamid te Yachineovi prijatelji Nabil, sin lokalne prostitutke i pjevačice Tamou, Fouad koji uživa u marihuani i Khalil, čiji se otac uskoro ženi. Dečki su sitni kriminalci među kojima Hamid novac zarađuje prenoseći drogu, a nakon što na vjenčanju Khalilova oca svi sudjeluju u krađi alkohola, Hamid će pred ostalima silovati pijanog Nabila. Pet godina kasnije, nakon smrti marokanskog kralja Hassana II, Yachine je zaljubljen u Fouadovu sestru Ghislaine, a Hamid je postao veliki diler koji surađuje s policajcem zvanim Pitbull te se trudi Yachinea zadržati izvan narko biznisa. Nakon što vjerski fanatici Tamou prisile da napusti grad, Hamid će dobiti dvogodišnju zatvorsku kaznu zbog bacanja kamena na Pitbulov kamion. Kad Hamid iziđe na slobodu poslije terorističkih napada na Ameriku 11. rujna 2001., on će se prikloniti radikalnom islamu a Yachine će braneći Nabila od silovanja počiniti ubojstvo. Sve će to četvoricu prijatelja s još osmero mladića postupno pretvoriti u bombaše samoubojice koji će 16. svibnja 2003. izvesti napade na pet lokacija u Maroku te pritom ubiti 33 civila.
Godine 2012. nagrađena na festivalu u Cannesu, a godinu kasnije i na festivalima u Rotterdamu i Seattleu, drama marokanskog redatelja francuskog podrijetla Nabila Ayoucha (Kraljevi ulice, Štogod Lola poželi) temeljena je na istinitim događajima fikcionaliziranima u romanu Les étoiles de Sidi Moumen (Zvijezde Sidi Moumena) marokanskog pisca Mahija Binebinea. Slično njegovu drugom dugometražnom ostvarenju, probojnoj i nagrađivanoj kriminalističkoj drami Kraljevi ulice (Ali Zaoua, prince de la rue), Ayouch se i u Božjim konjima bavi skupinom dječaka i mladića koji odrastaju na ulicama Casablance te koji će se od sitnih kriminalaca prometnuti u bombaše samoubojice. Marokanski kandidat za Oscara 2013. godine na vizualno i općenito izvedbeno dojmljiv način, s osloncem na vrlo sugestivnu režiju, uglavnom slojevita karakterno-psihološka profiliranja likova i intrigantan naglašeno realistični i uznemirujući kontekst, pokušava odgovoriti na pitanje kako su se mladići pretvorili u bombaše samoubojice. To čini na prilično impresivno, prikazivanjem njihove svakodnevice u slumovima, u okrutnom okruženju u kojem caruju nasilje, droga, alkohol, korupcija i iznuda, no ponajprije beznađe koje u kombinaciji sa svim navedenim predstavlja vrlo plodno tlo za bujanje radikalizma i fanatizma.
boja, 115'