Carmen iz Kowloona
Wong Gok ka moon, romantična krimi-drama, Hong Kong, 1988 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5)
REŽIJA: Wong Kar-wai
ULOGE:
Andy Lau (Wah),
Maggie Cheung (Ngor),
Jacky Cheung (Fly),
Alex Man (Tony),
Ronald Wong (Site),
To-Hoi Kong (Carl)
SCENARIJ:
Jeffrey Lau,
Kar-Wai Wong
FOTOGRAFIJA:
Andrew Lau
GLAZBA:
Danny Chung,
Teddy Robin Kwan
MONTAŽA:
Bei-Dak Cheong,
Kit-Wai Kai
Sadržaj:
Wah je sitni kriminalac, pripadnik najnižeg sloja hongkonške mafije, i uglavnom se bavi utjerivanjem dugova. Njegov prijatelj i podređeni, Fly, usijana je glava, često upada u nevolje i posuđuje novac koji ne može vratiti. Wah primi neočekivani poziv od svog tetka koji ga obavijesti da u Hong Kong, na medicinske pretrage i tretman, stiže njegova kći, Wahova sestrična Ngor.
Ngor radi u obiteljskom restoranu na otoku Lantau i ima problema s plućima, a Wah je nikad nije upoznao. Ubrzo nakon Ngorina dolaska, Waha napušta njegova djevojka Mabel davši mu do znanja da je pobacila njihovo dijete pa Ngor pokušava utješiti slomljenog bratića. Njih se dvoje počnu zbližavati, a u međuvremenu Fly je pao u novu nevolju, najveću do sad…
Nakon niza godina u kojima je radio kao asistent produkcije i scenarist, Wong Kar-wai napokon je 1988. dobio priliku ostvariti redateljski prvijenac, odmah dugim metrom. Odlučio se na igru na sigurno te je debitirao u tada najpopularnijem hongkonškom žanru, akcijskom krimiću. Carmen iz Kowloona, međunarodno poznatija po engleskom naslovu As Tears Go By (navodno je istoimena pjesma Micka Jaggera, Keitha Richardsa i Andrewa Oldhama iz 1964., izvorno pisana za Marianne Faithfull, bila inspiracija Wongu, poznatom po sklonosti korištenju pjevanih pjesama velikog emocionalnog intenziteta u svojim filmovima), evidentno je slijedila dubok trag tada najprestižnijeg hongkonškog autora akcijskih krimića Johna Wooa, osobito se na nj oslanjajući motivom neslomljivog (muškog) prijateljstva u kriminalnom svijetu.
Wong se oslonio na tada nadiruće velike mlade zvijezde Andyja Laua, Maggie Cheung i Jackyja Cheunga, pri čemu je nositeljica naslovne uloge ostavila najbolji dojam. Na matičnom tržištu film je postigao znatan komercijalni uspjeh i kritičarsku podršku, a prikazan je i u prestižnom neslužbenom programu festivala u Cannesu - Dva tjedna režisera. Zapadnjačkoj kritici učinilo se da je Carmen iz Kowloona (Kawloon je dio Hong Konga) tematski prilično sličan ranom ostvarenju Martina Scorsesea Ulice zla, jer su glavni likovi mladi pripadnici najnižeg sloja mafije, no stilom i atmosferom ta dva filma nemaju puno dodirnih točaka. Iako prvenstveno orijentiran zadovoljavanju žanrovskih zahtjeva, Wong Kar-wai nekim je prizorima svog prvijenca (na primjer onima intimnima između Waha i Ngor) navijestio navlastitu buduću predanost filmu kao umjetnosti, predanost kojoj će Jean-Luc Godard postati važniji od Johna Wooa.
boja, 102'