Čast Prizzijevih
Prizzi's Honor, igrani, krimi drama, SAD, 1985
REŽIJA: John Huston
ULOGE:
Jack Nicholson (Charley Partanna),
Kathleen Turner (Irene Walker),
Robert Loggia (Eduardo Prizzi),
John Randolph (Angelo 'Pop' Partanna),
William Hickey (Don Corrado Prizzi),
Lee Richardson (Dominic Prizzi),
Anjelica Huston (Maerose Prizzi)
SCENARIJ:
Janet Roach,
Richard Condon (prema vlastitom romanu)
FOTOGRAFIJA:
Andrzej Bartkowiak
GLAZBA:
Alex North
MONTAŽA:
Kaja Fehr,
Rudi Fehr
Sadržaj:
Plaćeni ubojica i iznuđivač Charley Partanna, koji radi u službi moćne njujorške mafijaške obitelji Prizzi, pred skorom je ženidbom s Maerose Prizzi, unukom starog mafijaškog šefa don Corradoa Prizzija. No na dan svog vjenčanja Charley će se zagledati u jednu gošću na svadbi, atraktivnu Irene Walker koja se predstavlja kao porezna savjetnica iz Los Angelesa, no zapravo je plaćena ubojica poput Charleyja. Dok vjeruje da je u njoj pronašao srodnu dušu i pravu ženu za sebe, s kojom će početi varati suprugu, Charley ne zna da je Irene za veliki novčani iznos prevarila obitelj Prizzi. K tome, Irene je i udovica čovjeka kojeg je Charley nedavno ubio, a sve će to na kušnju ubrzo staviti njegovu zaljubljenost u Irene kao i odanost obitelji Prizzi. Dok Charley dvoji treba li ubiti Irene i tako potvrditi odanost Prizzijima, ili se pak razvesti od Maerose i oženiti Irene, Charley ne sluti da mu upravo Irene priprema iznenađenje.
Godine 1986. od osam nominacija za Oscara ovjenčana onim za najbolju sporednu žensku ulogu Anjelice Huston, te iste godine nagrađena s četiri Zlatna globusa, nagradom BAFTA za najbolji adaptirani scenarij i nagradom Ciak d´oro magazina Ciak na festivalu u Veneciji, crnohumorna gangsterska drama Johna Hustona adaptacija je istoimenog romana američkog pisca Richarda Condona. On je pisao dominantno satirički usmjerenu prozu brzog narativnog ritma i britkog humora, najčešće tematizirajući političku korupciju i pohlepu, a filmaši su njegove romane (Mandžurijski kandidat Johna Frankenheimera i kasnije Jonathana Demmeja, Zimska ubojstva Williama Richerta) većinom uspješno zaodijevali u ruho trilera ili pseudotrilera. Ostvarenje za koje je Condon s Janet Roach supotpisao scenarij pretposljednji je Hustonov film, djelo u kojem je on još jednom demonstrirao eleganciju i lakoću u kreiranju složenih priča neočekivanih obrata i raspleta, s osloncem na istančan smisao za humor, preciznu i ritmičnu režiju te vrlo raspoložene glumačke interpretacije.
boja, 130'