Češki san
Cesky sen, dokumentarni, 2004.
REŽIJA: Vít Klusák / Filip Reminda
ULOGE:
stanovnici Češke Republike
SCENARIJ:
Vít Klusák,
Filip Remunda
FOTOGRAFIJA:
Vít Klusák
Sadržaj:
Autori filma, Vít Klusák i Filip Remunda, primamili su stotine kupaca na otvorenje nepostojećeg hipermarketa i njihovu reakciju uhvatili u filmu, koji je tako postao snažan komentar konzumerističke ovisnosti u Češkoj.
Prag, Češka Republika, 31. svibnja 2003. – nekoliko minuta prije deset sati, više od 3000 ljudi koji se guraju na nekom zabačenom parkiralištu. Mnogi od njih drže plastične vrećice u rukama, a neki su oboružani kolicima za kupovanje. Asistenti dijele plastične čaše i voditelj na osvijetljenoj pozornici nagovara ljude da piju vodu iz galona. Iz zvučnika odzvanja Hiper-himna Češkoga sna: “Pokušaj gledati kao dijete, mnoge će ti se stvari činiti lijepe…” Menadžeri hipermarketa žure na pozornicu, pozdravljaju kupce i brzo režu svjetleću vrpcu. Stražari miču zapreke i mnoštvo kreće.
Još 300 metara do hipermarketa. Počinju trčati… Trenutak kasnije, najbrži od njih su jako potreseni: hipermarket do kojega su došli, samo je ogromna filmska dekoracija… Češki san je film o hipermarketu koji nikad nije postojao.
Film nudi smiješan i provokativan pogled na utjecaje raspuštenoga konzumerizma u postkomunističkom društvu. Češki san je izazvao mnoštvo kontroverzi, provocirajući reakcije građana i medija, ali i žestoku raspravu u češkom parlamentu.
Godine 1995. otvoren je prvi zapadnjački supermarket u Pragu. U samo 5 godina u Češkoj je niklo 125 hipermarketa – Nizozemskoj je za to trebalo 20 godina.
87 min