The Guardian, horor, SAD, 1990 | Mjesto prikazivanja filma: Kino Forum (SD Stjepan Radić, Jarunska ul. 2)

Jack Hues

Seth Flaum

SCENOGRAFIJA:
Sarah Burdick Stone

KOSTIMI:
Denise Cronenberg

Bračni par Molly i Alan Sheridan ostavlja svoje dvoje djece na brizi dadilji Diani Julian. Diana, koja je zapravo drevna nimfa, otima mlađe dijete, kćerkicu, i odvodi je u šumu kako bi je žrtvovala divovskom stablu. Tri mjeseca kasnije, bračni par Phil i Kate Sterling u Los Angelesu dobiva sinčića Jakea te angažira dadilju Camillu, Engleskinju, da brine o njemu. Dok se jednog popodneva odmara s dječačićem na livadi, trojica bajkera Camillu pokušaju silovati. Ona pobjegne u podnožje velikog drveta koje svojim granama ubije napadače…

Čuvar je nastao na temelju romana Dadilja Dana Greenburga, a prvotno je bila projekt Sama Raimija, autora kultne nezavisne horor trilogije Zla smrt, a kasnije i hollywoodskog serijala o Spidermanu. No Raimi je napustio projekt kako bi realizirao Darkmana, jedan od svojih, kako će se pokazati, najpoznatijih filmova, a na njegovo je mjesto uskočio William Friedkin, nekoć, u doba tzv. Novog Hollywooda 1970-ih, silno prestižan sineast, a sada, potkraj osamdesetih, nakon niza promašaja, režiser na kojeg se baš i nije isplatilo kladiti. Producenti koji su stajali iza filma intenzivno su ga reklamirali kao prvi Friedkinov horor nakon Egzorcista, prizivajući dane redateljeve slave, no Čuvar je ostao jako daleko od kvalitete i uspjeha Istjerivača đavola, naslova pod kojim je jedan od dva naslavnija Friedkinova uratka kod nas također poznat (drugi je Francuska veza).

Velik problem bio je scenarij, jer Friedkin se za razliku od Raimija jako udaljio od romanesknog predloška i stalno prepravljao tekst, s čim nije prestao ni za vrijeme snimanja. U jednom trenutku izbacio je sve fantastične elemente odlučivši se na realistički pristup odnosno takozvani psihološki triler/horor, no producenti su tu verziju odbacili inzistirajući na fantastičnom hororu, među ostalim i zbog ranije spomenute reklamne strategije. Rezultat je bilo kaotično djelo koje je naišlo na gotovo unisono odbacivanje kritičara, ali u nekim krugovima steklo je i kultnu sljedbu. Sam Friedkin film nije želio komentirati, jedino što je o njemu rekao jest da jednostavno nije funkcionirao.

Autor teksta: Damir Radić

boja, 92'