De humani corporis fabrica

dokumentarni, Francuska, 2022

REŽIJA: Véréna Paravel / Lucien Castaing-Taylor

De humani corporis fabrica

SCENARIJ:
Véréna Paravel,
Lucien Castaing-Taylor

FOTOGRAFIJA:
Véréna Paravel,
Lucien Castaing-Taylor

MONTAŽA:
Véréna Paravel,
Lucien Castaing-Taylor

Sadržaj:

De humani corporis fabrica – po ključnom renesansnom tekstu Andreasa Vesaliusa o ljudskoj anatomiji – najnoviji je film Sensory Ethnography Laba, odnosno Véréne Paravel i Luciena Castaing-Taylora (Leviathan, HRFF 2012., Caniba, HRFF 2017.). Sniman u više bolnica u Parizu i okolici posebno dizajniranom kamerom koja je autorima omogućila snimke unutar ljudskog tijela, film je originalno kinematografsko uranjanje, provlačenje kroz hodnike i utrobu bolnica i ljudskih tijela.

Promatrajući preopterećene kirurge i medicinske sestre na poslu i odmoru, film pregovara o ljepoti i užasu – kao i o životu i smrti – na način koji je i cerebralan i visceralan (na trenutke i zaigran i nestašan), suočavajući se sa stvarnošću koju mnogi od nas prirodno pokušavaju izbjeći. Čitavo vrijeme publiku podsjeća na ograničenja naših vlastitih tijela i umova i njihovu konačnu, ponekad trenutnu disfunkciju. U slojevitom prikazivanju ljudskog u odnosu na institucionalno tijelo, film prikazuje rad, stavljajući krhku i neuspješnu anatomiju uz profesionalce koji se moraju nositi s “božanskim” transgresijama koje izvode svojim rukama – rezanje, piljenje, nasilno prodiranje – ne bi li spasili živote.

Rezultat je odvažan, i u svakom smislu orginalan film koji prigrljuje krv koja kola u nama i odražava je kroz intenzivan tok bolničkih ritmova. Koristeći sve vrste slika – uključujući ekrane, skenove i kožu – u filmu koji se bavi ljudskim granicama kontrole, bilo tjelesne, mentalne, tehnološke, sistemske ili institucionalne, De humani corporis fabrica nastavlja revoluciju Véréne Paravel i Luciena Castaing-Taylora u istraživanju onoga što kino može biti i činiti. 

Nagrade i festivali: Nominacija za nagradu “Golden Eye”, Cannes Film Festival 2022.; Nominacija za najbolji međunarodni dokumentarac, Calgary International Film Festival 2022.; Nominacija za nagradu “New Alchemist”, Festival du nouveau cinéma 2022

Titlovi: hrvatski

boja, 115'