Dukla 61
igrani, TV serija, povijesna drama, Češka, 2018
REŽIJA: David Ondříček
ULOGE:
Martha Issová (Marie Slachtová),
Marek Taclík (Milan Slachta),
Oskar Hes (Petr Slachta),
Antonie Formanová (Jana Weissová),
Péter Nádasdi (Attila Kovacs),
Robert Miklus (Eda Slonka)
SCENARIJ:
Matej Podzimek,
Jakub Rezny
FOTOGRAFIJA:
Marek Dvorák
Sadržaj:
Početkom 60-ih godina prošlog stoljeća, egzistencije svih članova češke obitelji Šlachta iz doline Suchá vezane su uz lokalni rudnik Dukla. Suprug Milan rudar je u rudniku, njegova supruga Marie požrtvovno skrbi o domaćinstvu, a njihov sin Petr studira u Pragu. Kad se u rudniku dogodi nesreća, u njoj će poginuti Milanov najbolji prijatelj Pavel, dok će Milan jedva ostati živ s posljedicom u obliku napada panike svaki put kad se spusti u rudnik. Doznavši za nesreću, Petr smjesta pohita kući, a sobom povede i svoju trudnu djevojku Janu Weissovú. Odlučan u nakani da se i sam zaposli u rudniku te tako pomogne ocu i obitelji, Petr će se početi sukobljavati s roditeljima koji žele da nastavi studij. Dok s ocem, koji će ubrzo biti promaknut u nadzornika nove skupine rudara, Petr će se početi navikavati na teške uvjete rada koji će isprva na njemu ostavljati ozbiljne posljedice. A s vremenom će se i sprijateljiti s Edom, Atillom, Josefom i ostalim rudarima.
Realizirana kao dvodijelna TV-serija u trajanju od 150 minuta, drama cijenjenog redatelja Davida Ondříčeka, autora nagrađivane triler-drame U sjeni sa Sebastianom Kochom, za koju su scenarij napisali Matej Podzimek (serija Metanol) i Jakub Rezny (igrana serija Ulice i dokumentarna serija Doktori) temeljena je na istinitim događajima, najvećoj češkoj rudarskoj nesreći iz druge polovine 20. stoljeća. Nesreća u kojoj je živote izgubilo 108 rudara dogodila se 7. srpnja 1961. godine, a do nje su doveli kombinacija nepoštivanja sigurnosnih standarda, rada pod pritiskom ispunjavanja proizvodnih normi te niza pogrešnih odluka uprave rudnika. Raskošno produciran i sigurno režiran projekt odaje počast ne samo poginulim rudarima, nego i rudarima općenito, koji svoj posao shvaćaju kao misiju i svakodnevno u okna silaze riskirajući svoje živote, kao i njihovim obiteljima. Tragedija je prikazana s fokusom na obitelji Šlachta, a riječ je o dramaturški i narativno spretno koncipiranoj cjelini koja uvjerljivo posreduje emotivnost, melodramatičnost i tragiku prikazanih zbivanja.
boja, 150’