Gdje je kuća mojega prijatelja?

Khane-ye doust kodjast?, igrani, drama, Iran, 1987

REŽIJA: Abbas Kiarostami

Gdje je kuća mojega prijatelja?

ULOGE:
Babek Ahmed Poor (Ahmed),
Ahmed Ahmed Poor (Mohamed Reda Nematzadeh),
Khodabakhsh Defaei (učitelj),
Iran Outari (majka),
Ait Ansari (otac),
Sadika Taohidi (perzijski susjed)

SCENARIJ:
Abbas Kiarostami

FOTOGRAFIJA:
Farhad Saba

GLAZBA:
Amine Allah Hessine

MONTAŽA:
Abbas Kiarostami

Sadržaj:

Osmogodišnji Iranac Ahmed dijeli školsku klupu s vršnjakom Mohamedom, kojeg učitelj neprestano grdi jer dječak ne piše domaće zadaće. Kad Mohamed zbog toga jednog dana dobije opomenu pred isključenje iz škole, što ga izuzetno pogodi, Ahmed će po povratku kući u svoje selo shvatiti da je zabunom osim svoje uzeo i Mohamedovu bilježnicu. Znajući da će sljedeći propust na nastavi biti koban za njegovog kolegu, Ahmed odluči smjesta otići kod njega kući, iako Mohamed živi u drugom zaseoku Pošteh. No pustolovina pronalaska Mohamedove kuće pokazat će se znatno kompliciranijom, nego što odgovornošću i moralnim razlozima vođeni Ahmed to očekuje.

Nagrađivana obiteljska socijalna drama scenarista i redatelja Abbasa Kiarostamija (Izvješće, Okus trešnje, Vjetar će nas nositi), među ostalim 1989. godine ovjenčana trima nagradama na prestižnom Međunarodnom filmskom festivalu u Locarnu, jedno je od najzapaženijih ostvarenja ´iranskog novog vala´. Film najzaslužniji za međunarodnu afirmaciju autora koji je već bio zamijećen kao darovit i originalan filmaš fascinantno je djelo, prvi film iz Kiarostamijeve dokumentarno verističke ´trilogije o potresu´ odnosno ´Koker trilogije´, koju zaokružuju naslovi Život i ništa više i Kroz maslinik. Riječ je o djelima u kojima se Kiarostami pozabavio posljedicama velikog potresa iz 1990. godine u kojem je poginulo pedeset tisuća ljudi i u kojem je uništen veliki dio sjevernog Irana, konkretno u okolici grada Koker gdje je tri godine prije potresa snimljen prvi film. U tim se filmovima Kiarostami predstavio kao jedinstveno liričan autor i humanist koji vrlo malo drži do konkretnijih zapleta, koji ukida granicu između stvarnosti i filmske fikcije, koji postavlja pitanja, ali ne nudi odgovore, koji ne nudi ni rješenja problema koje otvara, osobito ne jednostavna rješenja, koji radi s neprofesionalnim glumcima i snima bez scenarija, te koji majstorski stvara opore i gotovo meditativne slike ljudske opstojnosti i u krajnje nehumanim okolnostima. Cjelinu odlikuju i odlične glumačke interpretacije, osobito djece glumaca, primjereno spor ritam te sjajan autorov smisao za uočavanje zanimljivih detalja.

boja, 83'

Trailer