Harry Potter i Darovi smrti 1. dio
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1, fantasy, UK, SAD, 2010 | Mjesto prikazivanja filma: Centar za kulturu Histrionski dom (Ilica 90)
REŽIJA: David Yates
ULOGE:
Daniel Radcliffe,
Rupert Grint,
Emma Watson,
Helena Bonham Carter,
Robbie Coltrane,
Warwick Davis,
Ralph Fiennes,
Michael Gambon
SCENARIJ:
Steve Kloves
FOTOGRAFIJA:
Eduardo Serra
GLAZBA:
Alexandre Desplat
MONTAŽA:
Mark Day
SCENOGRAFIJA:
Stephenie McMillan
KOSTIMI:
Jany Temime
Sadržaj:
Voldemort je zavladao Ministarstvom magije i Hogwartsom, uspostavivši režim terora usmjeren protiv bezjaka i „nevjernih” čarobnjaka. Za to vrijeme Harry, Ron i Hermiona nastavljaju misiju koju im je ostavio Dumbledore: pronaći i uništiti preostale horkrukse, predmete u kojima je Voldemort pohranio dijelove svoje duše. Iscrpna i zahtjevna potraga stvara sve veći pritisak, dovodeći do narušavanja odnosa među glavnim junacima, no odvodeći ih ipak do Luninog oca Xenophiliusa Lovegooda, koji im otkriva intrigantnu legendu o Darovima smrti: trima predmetima koji, prema predaji, omogućuju čarobnjaku da nadmudri smrt i postane njezin gospodar.
Odluka da se posljednji roman J. K. Rowling, Harry Potter i Darovi smrti, podijeli u dva dijela donijela je filmu značajnu produkcijsku novinu koja je omogućila detaljnije ekraniziranje završetka serijala. Darovi smrti 1. dio tako je po mnogočemu atipičan film u odnosu na sve prethodne nastavke. Uobičajeni dramaturški kostur koji prati školsku godinu, smješta Hogwarts kao temeljno mjesto radnje te sadrži jasan rasplet, ovdje je zamijenjen fokusom na slojevitiji prikaz putovanja glavnih likova, kao i studiju njihovih međusobnih odnosa. Redatelj David Yates i scenarist Steve Kloves suočili su se stoga s izazovom da prvu polovicu epskog finala oblikuju narativnom strukturom koja je fragmentarna i obilježena potragom, za razliku od prijašnjih filmova koji su imali jasno uspostavljenu strukturu zapleta i razrješenja.
Drugačiji način pripovijedanja obilježen je i stilskim zaokretima. Yates gradi atmosferu filma sporijim tempom i dužim kadrovima krajolika, koji pojačavaju dojam tjeskobe i lutanja u potrazi za horkruksima, ali i izolacije glavnih likova od dinamičnih prizora Hogwartsa. Ta atmosfera dodatno je istaknuta melankoličnom i suzdržanom partiturom uglednog francuskog skladatelja Alexandra Desplata, a upotreba pjesme O Children Nicka Cavea dodatno podcrtava motiv turobnosti u emotivnoj sceni plesa Harryja i Hermione. Stilskim anomalijama ovog filma svakako treba pridodati i animiranu sekvencu o Darovima smrti, odnosno „Bajci o tri brata“, koja donosi za serijal jedinstven i odvažan stilski iskorak.
Harry Potter i Darovi smrti – 1. dio ostvario je sada već očekivan uspjeh u kinodvoranama diljem svijeta, a pripale su mu i nominacije za Oscar u kategorijama vizualnih efekata i scenografije. I dok je kod dijela obožavatelja dioba posljednjeg romana o Harryju Potteru dočekana negativno, kritika je hvalila tu odluku studija (u kojoj je veliku ulogu odigrala i želja same J. K. Rowling), ponajviše jer je omogućila detaljniju adaptaciju i vjernije prenošenje tonaliteta romana. Kao prvi čin dvodijelnog finala, Darovi smrti 1. dio, uz Yatesovu intimniju posvećenost psihološkoj karakterizaciji protagonista i sporijem ritmu, idealno je postavio teren za epsko finale serijala.
Autor komentara: Tibor Đurđev
Ulaznice za projekciju 23. 12. u 18:00 moguće je kupiti online OVDJE, kao i na blagajni Centra za kulturu Histrionski dom sat vremena prije projekcije.
boja, 146'