Hrvač
The Wrestler, igrani, sportska drama, SAD, Francuska, 2008
REŽIJA: Darren Aronofsky
ULOGE:
Mickey Rourke (Randy 'The Ram' Robinson),
Marisa Tomei (Cassidy),
Evan Rachel Wood (Stephanie),
Mark Margolis (Lenny),
Todd Barry (Wayne)
SCENARIJ:
Robert Siegel
FOTOGRAFIJA:
Maryse Alberti
GLAZBA:
Clint Mansell
MONTAŽA:
Andrew Weisblum
Sadržaj:
Profesionalni hrvač, preciznije kečer, Robin Ramzinski, poznatiji po svom scenskom imenu Randy Ram Robinson, bio je na vrhuncu karijere 1980-ih. Sada, on je veteran koji povremeno vikendom nastupa za nezavisne promotore u New Jerseyju, te je zaposlen u supermarketu čiji ga poslovođa Wayne voli podbadati u vezi njegove bolje hrvačke prošlosti. Ram živi u kamp-prikolici i redovno posjećuje lokalni striptiz klub, gdje se sprijateljuje sa stripericom Cassidy koja je, poput njega, prošla svoje najbolje godine…
Dvije godine nakon kritičarskog i komercijalnog neuspjeha Fontane života, Darren Aronofsky pojavio se sa sasvim drugačijim projektom. Komercijalni krah prethodnika nastalog u visokobudžetnoj hollywoodskoj produkciji i kritičarske sumnje u stvarne mogućnosti njegova autora, učinile su naredni projekt Aronofskog možda i presudnim za njegovu karijeru. Taj naredni projekt, ponovo u nezavisnoj produkciji, bio je Hrvač, film čiji je silan uspjeh (Zlatni lav u Veneciji, gomile drugih nagrada i nominacija, uključujući oscarovske nominacije za Mickeyja Rourka za glavnu mušku i Marisu Tomei za sporednu žensku ulogu, kritičarski hvalospjevi, jako dobra zarada) svom tvorcu povratio sve kredite. U oblikovnom smislu, Hrvač je posve netipičan rad za Aronofskog. Takozvana prljava fotografija i česta kamera iz ruke pružaju dokumentarističku sugestiju, ne ostavljajući mjesta uobičajenoj autorovoj sklonosti vizualno-montažnom senzacionalizmu, a posve pregledna linearna naracija, ispunjena i sentimentalnim motivima, očito ide za - do tad neprisutno u Aronofskog - olakšavanjem uspostave gledateljske empatije/simpatije za oronulog kečera koji pokušava pronaći ljubav u lokalnoj striptizeti i zbližiti se s kćeri koju je davno napustio. Usredotočenost na usamljenog protagonista koji ima fiksaciju i trpi nerazumijevanje može dovesti (anti)junaka Hrvača u stanovitu vezu s protagonistima ranijih autorovih filmova, poput prvijenca Pi i spomenute Fontane života, odnosno s ovisnički fiksiranim protagonistima Rekvijema za snove, no riječ je o posve načelnim poveznicama, pri čemu treba istaknuti da se kod središnjeg lika Hrvača, Rama, manje radi o fiksaciji, a više o prepuštenosti onom jedinom što u životu može s radošću činiti, a to je stilizirano hrvanje na američki način. U osnovi svojevrsna inverzija prvog Rockyja i nizom motiva znakovito sličan posljednjem izdanku tog serijala (Rocky Balboa), film svom junaku neće priuštiti spas kroz ljubav, a ponos kojim doseže dostojanstvo istovremeno ga vodi u smrt. Većinski dijelovi filma u kojima je Ram sam ili u svom hrvačkom svijetu vrlo su dojmljivi, no problem nastaje kad ga se spari sa striptizetom Cassidy kao ljubavnim interesom, te kćeri. Scene između Rama i Cassidy uglavnom nemaju iskru, a odnos s kćeri prilično je stereotipan. Nasuprot tome, autentične emocije zatiču se u 'drugarstvu' koje Ram dijeli s drugim hrvačima i koji su zapravo jedina njegova obitelj, makar i sasvim uvjetna. Zanimljivo, slabost erotskog i roditeljsko-dječjeg odnosa u konačnici pridonosi uvjerljivosti Ramova odabira puta bez povratka, a ostaje pitanje je li Aronofsky svjesno, s ciničnom ironijom, ili posve nesvjesno došao do takva rješenja. Kako god bilo, Hrvač je jedan od boljih filmova koji se dotiču teze o nemogućnosti dubinskog razumijevanja muškaraca i žena, neovisno o tome koliko ta teza sama po sebi bila demagoška.
boja, 109'