True Stories, komedija, SAD, 1986 | Mjesto prikazivanja filma: Centar za kulturu Histrionski dom (Ilica 90)

Talking Heads

Caroline Biggerstaff

SCENOGRAFIJA:
Susan Beeson

KOSTIMI:
Elizabeth McBride

Stranac s kaubojskim šeširom na glavi posjećuje gradić Virgil u Teksasu. Došljak promatra stanovnike gradića kako se pripremaju za manifestaciju nazvanu Slavlje posebnosti, koja se održava povodom 150. godišnjice teksaškog stjecanja nezavisnosti od Meksika (desetak godina nakon donošenja Rezolucije o nezavisnosti, Republiku Teksas anektirat će Sjedinjene Američke Države) i koju sponzorira lokalna kompjuterska tvrtka Varicorp. Došljak susreće različite ljude i stupa s njima u interakciju…

Nakon što je režirao nekoliko originalnih muzičkih spotova za vlastiti bend Talking Heads, budući oscarovac David Byrne (1988. nagrađen Akademijinom nagradom kao suautor glazbe za Posljednjeg kineskog cara Bernarda Bertoluccija) debitirao je kao režiser (i koscenarist) dugometražnog igranog filma naslovom Istinite priče. Iako bi se, s obzirom na izrazito artistički pedigre autora, očekivalo da riječ bude o nezavisnoj produkciji, iza filma je stala velika filmska kuća Warner Bros i Byrneu dala de facto odriješene ruke u umjetničkom kreiranju, ponajprije zbog velikog uspjeha dvije godine prije nezavisno realiziranog osebujnog koncertnog dokumentarca Stop Making Sense, u kojem je ugledni režiser Jonathan Demmy zabilježio nesvakidašnji nastup Talking Headsa, jednog od najoriginalnijih i najvećih bendova u povijesti rock'n'rolla kojem je ključni autorski i performerski začin dao upravo Byrne.

Za razliku od tog ostvarenja, Istinite priče nisu postigle komercijalni uspjeh, ali kritika im je uglavnom bila naklonjena, hvaleći snovitu atmosferu jedne specifične americane. Film je ispunjen pjesmama Davida Byrnea koje izvode dijelom Talking Heads, dijelom glumci, a bend je objavio i istoimeni album s velikim hitovima Wild Wild  Life i  People Like Us. Spomenimo i da se glasoviti sastav Radiohead nazvao prema pjesmi Radio Head iz filma odnosno s albuma, te da Talking Heads 1985. nisu nastupili na Live Aidu zbog Byrneove posvećenosti pripremi filma.