Kroz stabla masline

Zire darakhatan zeyton, igrani, romantična drama, Iran, Francuska, 1994

REŽIJA: Abbas Kiarostami

Kroz stabla masline

ULOGE:
Mohamad Ali Keshavarz (filmski redatelj),
Farhad Kheradmand (Farhad),
Zarifeh Shiva (gđa. Shiva),
Hossein Rezai (Hossein),
Tahereh Ladanian (Tahereh),
Hocine Redai (Hocine)

SCENARIJ:
Abbas Kiarostami

FOTOGRAFIJA:
Hossein Jafarian,
Farhad Saba

GLAZBA:
Amir Farshid Rahimian,
Chema Rosas

MONTAŽA:
Abbas Kiarostami

Sadržaj:

Mladi Hossein Rezai lokalni je klesar iz iranskog grada Kokera koji je spletom okolnosti postao filmski glumac. Dok sa svojom filmskom partnericom, studenticom Tahereh, u filmu I život se nastavlja glumi sretno zaljubljeni par, u stvarnom životu Hossein je svjestan da Tahereh, koja je u potresu izgubila i oca i majku, s njim ne želi imati ništa. Naime, on je siromašan i nepismen mladić, zbog čega djevojčina obitelj njegovu bračnu ponudu drži uvredljivom. Štoviše, Tahereh ga zbog toga u stvarnosti izbjegava, a nastavlja ga izbjegavati i tijekom snimanja, jer se čini da ima problema s razumijevanjem razlike između svoje uloge u filmu i stvarnog života. No Hossein će unatoč tome tijekom snimanja i dalje pokušavati pridobiti djevojčinu naklonost, što će rad na filmu dodatno zakomplicirati. Kad dozna za to, redatelj će savjetima pokušati pomoći Hosseinu te ga uputiti što bi trebao učiniti.

Godine 1994. prikazana u konkurenciji festivala u Cannesu, iste godine nagrađena na festivalima u São Paulu, Valladolidu i Chicagu, te godinu kasnije nagrađena i na festivalima u Bergamu i Singapuru, izuzetno uspjela romantična socijalna drama Kroz stabla masline scenarista i redatelja Abbasa Kiarostamija završni je segment njegove ´trilogije o potresu´ ili ´Koker trilogije´. Iranski kandidat za Oscara na 67. dodjeli Akademijine nagrade, koji se nije uspio probiti među nominirane filmove, svojevrsno je metafilmsko ostvarenje u kojem autor zbivanja osovljava oko produkcije njegova prethodnog filma I život se nastavlja, koji je pak predstavljao varijaciju prvog segmenta trilogije Gdje je kuća mojeg prijatelja?. U prethodnom filmu redatelj, koji se kreće područjem razorenim potresom, upoznaje nedavno vjenčani mladi par, a upravo taj je par u fokusu ovog filma. U skladu s tim i ovo ostvarenje odlikuje minimalistički i naturalistički izvedbeni prosede, a autor se bavi i temama odnosa između života i umjetnosti kao i između stvarnosti i fikcije, pri čemu se granice među njima često brišu, a cjelinu odlikuju i jedinstvena liričnost, humanistički pristup likovima, njihovim osobnostima i odnosima te dojmljiv rad s neprofesionalnom glumačkom postavom.

boja, 103'