Lux Aeterna
Lvx Æterna, igrani, drama, triler, Francuska, 2019
REŽIJA: Gaspar Noé
ULOGE:
Béatrice Dalle,
Charlotte Gainsbourg,
Abbey Lee,
Claude-Emmanuelle Gajan-Maull,
Clara Deshayes,
Félix Maritaud
SCENARIJ:
Gaspar Noé
FOTOGRAFIJA:
Benoît Debie
MONTAŽA:
Jerome Pesnel
Sadržaj:
Film počinje insertima iz skandinavskog nijemog dokumentarno-igranog ostvarenja Häxen režisera Benjamina Christensena iz 1922., posvećenog fenomenu vještica. Potom smo bačeni na set fiktivnog filma Božje umijeće o spaljivanju vještica, čije su glavne glumice Béatrice Dalle i Charlotte Gainsbourg. Njih dvije, glumeći same sebe, raspravljaju o filmskom prikazu vještica, načinu na koje su žene tretirane na snimanju filmova, o vlastitim filmskim iskustvima. Pridruže im se producent i asistent koji isprati Gainsbourg do njezine garderobe, dok Dalle ostaje na setu i preuzme redateljske dužnosti…
Lux Aeterna je srednjemetražni nezavisni eksperimentalni meta-art film koji je napisao, producirao i režirao Gaspar Noé, a u produkciji je sudjelovala i njegova supruga, poznata filmašica Lucile Hadzihalilovic (Nevinost). Noé je nastanak filma opisao kao vrlo jednostavan proces – pristupio mu je producent Anthony Vaccarello i rekao da će podržati bilo koju njegovu ideju za kratki film, i već dva tjedna kasnije režiser je s glumicama Béatrice Dalle i Charlotte Gainsbourg improvizirao „ovaj skroman esej o vjerovanjima i umjetnosti snimanja filmova“. Film je premijerno prikazan u Cannesu, a kritika ga je primila podijeljeno, uglavnom ga karakterizirajući kao djelo puno stila, ali sadržajno tanko. Kao i neki raniji Noéovi radovi (Nepovratno, Ulaz u prazninu), Lux Aeterna kreira halucinantno gledateljsko iskustvo korištenjem stroboskopskih svjetala i zvukova neuobičajenih frekvencija, a koristi i tehniku podijeljenog ekrana koju će autor rabiti i u narednom, ovaj put standardno dugometražnom ostvarenju Vortex. Nije čudno da je Noé, uvijek sklon prekoračenju granica, kao glumačke suradnice odabrao upravo Béatrice Dalle i Charlotte Gainsbourg – Dalle se proslavila psihoseksualnom nesputanošću u naslovnoj ulozi u Betty Blue Jean-Jacquesa Beineixa, a Gainsbourg je još kao maloljetna tinejdžerica snimila kontroverzni muzički spot sa svojim ocem, slavnim kantautorom Sergeom Gainsbourgom, spot koji je sugerirao incestnu interakciju između njih, a kasnije je rušila granice nezaboravnim rolama u filmovima Antikrist i Nimfomanka Larsa von Triera.
boja, 51'