Majka!
Mother!, igrani, drama, misterij, horor, SAD, 2017
REŽIJA: Darren Aronofsky
ULOGE:
Jennifer Lawrence (majka),
Javier Bardem (on),
Ed Harris (muškarac),
Michelle Pfeiffer (žena),
Brian Gleeson (mlađi brat),
Domhnall Gleeson (stariji sin)
SCENARIJ:
Darren Aronofsky
FOTOGRAFIJA:
Matthew Libatique
MONTAŽA:
Andrew Weisblum
Sadržaj:
Usred divlje livade okružene edenski bujnom šumom, bračni par se učahurio u osamljenoj vili koja je ne tako davno spaljena do temelja, i koju je supruga predano obnovila. U tom sigurnom okruženju nekoć slavni sredovječni pjesnik želi stvoriti svoj magnum opus; međutim, čini se da ne može izaći iz uporne kreativne kolotečine i svojevrsne blokade koja ga proganja. Tada će neočekivano kucanje na vratima, iznenadni dolazak zagonetnog kasnonoćnog posjetitelja i njegove nametljive supruge, potaknuti piščevu ustajalu maštu. Malo po malo, na veliko iznenađenje njegove zbunjene supruge, što više nereda pušta u njihovo usamljeno utočište, ispada to bolje za njegov probušeni muški ego. No sve veći kaosa nepopravljivo narušava do tad nepovredivo utočište para…
S prethodnim ostvarenjem Noa, adaptacijom starozavjetne biblijske priče, Darren Aronofsky polučio je najholivudskiji film svoje karijere. Fontana života bila je njegov prvi projekt za veliki studio, no u njoj je ipak sačuvao želju za istraživanjem alternativnijih filmskih svjetova, Crnim labudom usprkos pokroviteljstva major kompanije odlučno je (o)čuvao umjetnički kredibilitet, dok je Noa jedini njegov uradak nalik na standardnu holivudsku produkciju koju je mogao režirati i netko s mnogo manje prestižnim imenom od njega, a da se neke velike razlike ne primijete. Uz to filmom nisu bile oduševljene ni kritika ni publika, pa je tvorca Pi, Rekvijema za snove i Hrvača očito privlačio povratak kreativno ambicioznijem i pomaknutijem izričaju, ali u okviru velike filmske kuće. Tako je svoj novi projekt Majka!, kao i Nou, snimio za Paramount, no za razliku od spektakla u tradiciji biblijskih filmova klasičnog Hollywooda, sada se odlučio za spektakl ultimativne bizarnosti na tragu kultnih filmskih autora poput, recimo, Alejandra Jodorowskog. Riječ o morbidnom oniričkom ostvarenju u kojem se mogu prepoznati utjecaji teatra apsurda i Romana Polanskog (Rosemaryna beba se i otvoreno citira), ima tu i podosta biblijskih referenci, a film se može shvatiti i kao ekološki aktivističko djelo - naslovni lik bio bi u tom slučaju Majka Zemlja koju ljudi svojim neodgovornim ponašanjem siluju. Također, s obzirom da su Aronofsky i glavna glumica Jennifer Lawrence u vrijeme snimanja bili ljubavni par, neki su interpretatori film shvatili kao alegoriju njihova odnosa, a filmski kritičar Marko Njegić zaključio je da bi se u tom slučaju radilo „o najhrabrijem projektu nekog filmaškog para nakon Oči širom zatvorene Stanleyja Kubrika s Tomom Cruisom i Nicole Kidman.“ Spomenimo i da je Majka! svjetsku premijeru imala u glavnom natjecateljskom programu venecijanske Mostre, no Zlatnog lava tada je osvojio jedan drugi, 'uravnoteženiji' hollywoodski projekt, Oblik vode Guillerma del Tora.
boja, 121'