McCabe i gospođa Miller
McCabe & Mrs. Miller, igrani, western, SAD, 1971
REŽIJA: Robert Altman
ULOGE:
Warren Beatty (John McCabe),
Julie Christie (Constance Miller),
Rene Auberjonois (Sheehan),
John Schuck (Smalley),
Shelley Duvall (Ida Coyle),
Keith Carradine
SCENARIJ:
Robert Altman,
Brian McKay (prema romanu Edmunda Naughtona)
FOTOGRAFIJA:
Vilmos Zsigmond
MONTAŽA:
Lou Lombardo
Sadržaj:
Tijekom 1902. godine u zabačeno rudarsko naselje Presbyterian Church u državi Washington stiže profesionalni kockar John McCabe, koji novcem zarađenim na kocki u mjestu otvori salun. Ubrzo će se udružiti s Constance Miller, skitnicom i prostitutkom sitom gradskog života, također pridošlicom s kojom će se upustiti u zajednički posao. Udruženim snagama ona će postati vlasnica bordela u koji će dovesti otmjene prostitutke iz grada, a njihova će suradnja povećati i njegovu zaradu. Kad se posao počne razvijati, a John i Constance postanu uspješni, i čitavo će mjesto početi rasti i prosperirati. No to će privući pozornost predstavnika rudarske tvrtke koja će na Johna, kad im odbije prodati svoj udio u poslu, poslati ubojice.
Nominiran za Oscara za izvrsnu glavnu žensku ulogu Julie Christie te za nagradu BAFTA za impresivnu i iznimno atmosferičnu fotografiju Vilmosa Zsigmonda, sjajni antivestern Roberta Altmana slobodna je adaptacija romana McCabe Edmunda Naughtona objavljenog 1959. godine. Autor promišljeno i izuzetno učinkovito dekonstruira mitologiju i ideologiju žanra vesterna na svim razinama, od postuliranja nemoralnog varalice i psihički ne sasvim stabilne prostitutke kao protagonista, preko kreiranja realistične slike razdoblja i vremena koje obiluje prevarantima, oportunistima i bezobzirnim korporativnim plaćenicima, do referiranja na tadašnje američko društvo ranih 70-ih, društvo kojim su prema Altmanu carevali laži, nasilje i kriminal. Autor se vrlo inteligentno bavi temama ljubavi, otuđenja, patnje, smrti i zla koje donosi kapitalizam, s osloncem na dokumentarističko-realističnu poetiku, sjajnu ambijentaciju priče, neočekivana montažna rješenja, fragmentiranu naraciju, sočne i razigrane glumačke interpretacije te s odmakom prema blagoj karikaturalnosti i cinizmu.
boja, 121'