Pali anđeli
Do lok tin si, romantična krimi-drama, Hong Kong, 1995 | Mjesto prikazivanja filma: Kulturno informativni centar KIC (Preradovićeva ul. 5)
REŽIJA: Wong Kar-wai
ULOGE:
Leon Lai (Wong Chi-Ming / ubojica),
Michelle Reis (ubojičin agent),
Takeshi Kaneshiro (He Zhiwu),
Charlie Yeung (Charlie / Cherry),
Karen Mok (Punkie / Blondie / Baby)
SCENARIJ:
Wong Kar-Wai
FOTOGRAFIJA:
Christopher Doyle
GLAZBA:
Frankie Chan,
Roel A. García
MONTAŽA:
William Chang,
Ming Lam Wong
KOSTIMI:
William Chang
Sadržaj:
Prva priča. Hladnokrvni hongkonški plaćeni ubojica Wong Chi-ming odlučio je ostaviti taj visokoplaćeni, ali rizičan posao. Prije povlačenja, ostaje mu izvršiti još jedan 'ugovor'. Wong je nesvjestan da je njegova kriminalna suradnica, s kojom ima vrlo površan kontakt, zaljubljena u njega, pa kad se kasno noću u McDonald'su sastane sa zavodljivom Blondie, koja ga pozove u svoj stan, suradnica je silno ljubomorna…
Druga priča. U istoj zgradi u kojoj živi Wong Chi-mingova suradnica, stanuje mentalno pomaknuti nijemi delikvent Ho Chi-mo koji je pobjegao iz zatvora. Svake noći susreće djevojku Charlie koja mu plače na ramenu i priča uvijek istu priču o svom bivšem dečku Johnnyju, koji ju je napustio zbog druge djevojke, imenom Blondie. Charlie traži od Chi-moa da joj pomogne naći Blondie, a on se zaljubi u nju…
Wong Kar-wai izvorno je zamislio Pale anđele kao treću priču Chunking ekspresa, međutim naposljetku se odlučio da potonji film umjesto triptiha bude diptih, jer je zaključio da bi triptih bio preobiman te da je bolje da Pale anđele odvoji u poseban film. Nakon te odluke, potonje je ostvarenje također postavio kao diptih koji je neka vrsta filma blizanca Chunking ekspresu, ali u ogledalu. Sam Wong to je opisao ovako: „Za mene, Chunking ekspres i Pali anđeli jedan su film koji je trebao biti tri sata dug. Uvijek sam mislio da ta dva filma treba gledati zajedno, kao dvostruki program. Ljudi su me u intervjuu pitali za Chunking ekspres: 'Napravili ste te dvije priče koje nemaju nikakve međusobne veze, kako ste ih spojili?' A ja sam odgovorio: 'Glavni likovi Chunking ekspresa nisu Faye Wong ili Takeshi Kaneshiro, nego grad sam, noć i dan Hong Konga.
Chunking ekspres i Pali anđeli zajedno su svjetlo i tama Hong Konga'. Vidim ta dva filma kao međusobno reverzibilna, lik Faye Wong mogao bi biti lik Takeshija u Palim anđelima; Brigitte Lin u Chunkingu mogla bi biti Leon Lai u Palim anđelima. I svi ostali likovi međusobno su reverzibilni.“ Također je zanimljivo da su u Chunking ekspresu glumci uglavnom snimani s velike distance teleobjektivima, tako da su usprkos distanci djelovali blisko gledateljima, ne samo vizualno nego i emotivno, dok je u Palim anđelima kao prevladavajući rabljen posve suprotan postupak – glumci su snimani izbliza ekstremnim širokokutnim objektivima (9,8 milimetara), kako bi se vizura oneobičila, odnosno likovi i njihovi odnosi učinili dodatno začudnima.
Iz filma posebno se pamti antologijska završna scena potencijalnog ljubavnog para u nastajanju koji na motociklu ulazi u tunel uz zvuke čuvenog hita Only You Vincea Clarka, u izvedbi Flying Picketsa. Na listi filmova desetljeća prestižnog magazina Village Voice, Pali anđeli zauzeli su deseto mjesto.
boja, 99'