Poslije zime
igrani, humoristična drama, Crna Gora, Srbija, Hrvatska, 2021
REŽIJA: Ivan Bakrač
ULOGE:
Ivona Kustudić,
Ana Vučković,
Momčilo Otašević,
Petar Burić,
Maja Šuša
SCENARIJ:
Ivan Bakrač
FOTOGRAFIJA:
Dušan Grubin
GLAZBA:
Alen Sinkauz,
Nenad Sinkauz
MONTAŽA:
Nataša Pantić
Sadržaj:
Mlada Jana djevojka je iz Kotora koja, kao i njezina prijateljica i cimerica Marija, radi u pekarnici te se nada pronalaženju nekog boljeg posla. Djevojke maštaju i o boljem životu uopće, a nadaju se i da će im ljeto donijeti malo odmora. Marija ima i dečka Marina, s kojim unatoč usputnim trzavicama održava stabilnu vezu, a Marin i njoj i Jani obećava da će im tijekom ljeta osigurati dobro plaćen posao na kruzeru. No njihovi odnosi ubrzano će se početi mijenjati nakon što Marija dobije spolnu zarazu. Istovremeno, kao cimeri u Beogradu žive Mladen, momak ranih srednjih godina, i od njega nešto mlađi Danilo. Dok je Mladen zaposlen u jednoj IT-tvrtki, Danilo još uvijek studira i povremeno nastupa kao DJ. Dok se još uvijek oporavlja od prekida veze s djevojkom do koje mu je bilo itekako stalo, Danilo će upoznati privlačnu Tamaru, u koju će se ubrzo zaljubiti. A Mladen svoje intimne probleme bezuspješno pokušava riješiti potiskivanjem, sve dok na očev nagovor ne krene na put u Crnu Goru, što će mu pomoći da spozna neke stvari o samom sebi. Nešto kasnije on će posjetiti staru prijateljicu Bubu, djevojku iz Novog Sada s kojom će se družiti upravo u vrijeme održavanja festivala Exit. No Buba je nesretna djevojka u ozbiljnoj krizi, koju intenzivno muči nedavni prekid s dečkom, narkomanom Fedorom.
Godine 2021. s uspjehom prikazana na 56. izdanju prestižnog Međunarodnog filmskog festivala u Karlovym Varyma, egzistencijalna drama suscenarista i redatelja Ivana Bakrača, koja je početkom ožujka ove godine prikazana u konkurenciji jubilarnog 50. beogradskog FEST-a, ovogodišnji je crnogorski kandidat za Oscara u kategoriji najboljeg filma s neengleskog govornog područja. Riječ je o autorovu debitantskom dugometražnom ostvarenju, hrvatskoj manjinskoj produkciji koja je realizirana u produkciji Crne Gore, Srbije i Hrvatske. Posrijedi je dramski triptih koji tematizira odgođeno odrastanje skupine vršnjaka i nekadašnjih školskih kolega, osoba koje su na pragu zrelosti ili su već zakoračile u zrele godine, a koje se suočavaju s ozbiljnim intimnim i obiteljskim dramama, kao i životnim problemima. Autor s likovima dijeli generacijsku pripadnost, i on nikoga od njih ne osuđuje, već im pristupa s razumijevanjem, stvarajući varijaciju „coming of age” filmskih storija o odrastanju i sazrijevanju. Premda se pritom u unekoliko oslanjaju na određene klišeje, poput onog o jednom ljetu koje bi u životima likova moglo sve promijeniti, Bakrač i suscenarist Vladimir Blaževski to ne rade napadno ni trivijalno. Njihov je fokus na prikazu međuljudskih odnosa, koji su unatoč ne sasvim ispeglanoj dramaturgiji i povremenom oslanjanju na improvizaciju u odabiru redateljskih rješenja, dovoljno zanimljivi i intrigantni. Uz uobičajeno efektnu glazbu braće Alena i Nenada Sinkauza (Dom Darija Pleića, Dnevnik Diane Budisavljević), čestih suradnika Dalibora Matanića koji su za rad na hitu Osmi povjerenik Ivana Salaja nagrađeni Zlatnom arenom, vrijedi izdvojiti i gotovo pseudodokumentarnu fotografiju Dušana Grubina (Grudi Marije Perović) te odličnu ulogu Momčila Otaševića (Po tamburi Stanislava Tomića) koji nastupom u ovom filmu dokazuje da osim zvjezdanog potencijala popularnog lica iz TV-sapunica posjeduje i glumačku sugestivnost i karizmu.
Na soundtracku filma nalaze se neka od najzanimljivijih imena suvremene regionalne glazbene scene, poput Pocket Palme, Lollobrigide i Buč Kesidija, a glazbu potpisuje hrvatski dvojac Alen i Nenad Sinkauz.
boja, 101'