Posljednja pljačka
Sexy Beast, igrani, krimi-drama, UK, Španjolska, 2000
REŽIJA: Jonathan Glazer
ULOGE:
Ray Winstone (Gal),
Ben Kingsley (Don Logan),
Ian McShane (Teddy Bass),
Amanda Redman (Deedee Dove),
James Fox (Harry)
SCENARIJ:
Louis Mellis,
David Scinto
FOTOGRAFIJA:
Ivan Bird
GLAZBA:
Roque Baños
MONTAŽA:
John Scott,
Sam Sneade
Sadržaj:
Sredovječni Gary Dove zvan Gal nekadašnji je gangster koji je tijekom karijere kriminalca uspio steći skromnu svotu, te se odlučio povući iz svijeta zločina. Zadovoljan tom odlukom, sa suprugom Deedee povukao se u španjolsku provinciju, u suncem okupanu seosku idilu gdje dane provodi u društvu obitelji i nekolicine bliskih prijatelja. No na Galovu nesreću njegovi nekadašnji ortaci nisu ga zaboravili, te njegovu mirnu svakodnevicu jednog dana poremeti nepozvani gost iz prošlosti. Riječ je o Galovu bivšem suradniku Donu Loganu, energičnom i pomalo agresivnom tipu koji je unajmljen da okupi tim s kojim treba obaviti pljačku strogo čuvane banke u Londonu. Don kao najbližeg suradnika želi upravo Gala, pa neće biti zadovoljan kad ovaj počne oklijevati s odlukom da se uključi u posao. Želeći pridobiti Gala, Don će ga početi provocirati i zastrašivati, a u svemu će važnu ulogu odigrati i organizator čitave operacije Teddy Bass.
Godine 2001. na dodjeli najprestižnijih britanskih filmskih nagrada BAFTA ovjenčana nagradom Alexander Korda za najbolji britanski film, crnohumorna krimi-drama za sjajnu ulogu u kojoj je oskarovac Ben Kingsley osvojio ne samo treću od četiri dosadašnje nominacije za Oscara, nego i Europsku filmsku nagradu, nominaciju za Zlatni globus kao i još niz nagrada i nominacija, dugometražni je prvijenac redatelja Jonathana Glazera. Autor koji je dotad režirao zapažene videospotove za brojne popularne bendove poput Massive Attack, Blur, Radioheada te Nicka Cavea & The Bad Seeds i Jamiroquaija, zabljesnuo je ovim filmom, sugestivno i energično režiranim ostvarenjem razmjerno dojmljive ugođajnosti, koje nose izvrsne glumačke interpretacije. Ponajviše Bena Kingsleyja, koji je neupitno zaslužio sve osvojene nagrade i priznanja, jer se tumačenjem Dona Logana svrstao u sam Panteon osebujnih i slojevitih filmskih negativaca, uz bok primjerice Anthonyju Hopkinsu u Kad jaganjci utihnu i Joeu Pesciju u Dobrim momcima. Mogućnosti glumačkih transformacija ovog mirnog i tihog britanskog glumca uistinu su iznimne, no to je tek jedna od vrlina uzbudljivog filma odličnog ritma, sjajno profiliranih karaktera i njihovih odnosa te vrlo efektne fotografije Ivana Birda i podjednako uspjele glazbene kulise nagrađivanog španjolskog skladatelja Roquea Bañosa, u kojem posebno mjesto zauzima glazba benda UNKLE, za koji je Glazer također režirao spotove. Valja izdvojiti i zgodnu ironijsku posvetu glasovitoj sceni monologa Roberta De Nira pred ogledalom iz Scorseseova remek-djela Taksist.
boja, 89'