Povratak u Reims (Fragmenti)

Retour à Reims (Fragments), dokumentarni, Francuska, 2021

REŽIJA: Jean-Gabriel Périot

Povratak u Reims (Fragmenti)

ULOGE:
Adèle Haenel (glas)

SCENARIJ:
Didier Eribon (prema romanu),
Jean-Gabriel Périot (scenarij)

FOTOGRAFIJA:
Julia Mingo

GLAZBA:
Michel Cloup

MONTAŽA:
Jean-Gabriel Périot

Sadržaj:

Slobodno adaptiran prema istoimenom romanu Didiera Eribona iz 2009., koji ocrtava autorov povratak u rodni grad koji je napustio trideset godina ranije, Povratak u Reims donosi osobnu i političku priču o francuskoj radničkoj klasi od početka 1950-ih do danas. Adèle Haenel pripovijeda priču o „razmetnom sinu“ koji se vraća kući i pomirenju koje potiče raspravu o majčinom životu, braku i prilikama koje nikada nije imala. Redatelj Jean-Gabriel Périot plete mozaik prekrasnih arhivskih snimaka kroz intimnu obiteljsku povijest kako bi zorno dočarao promjenjive struje u političkom životu nacije. Périotov briljantno konstruiran film-esej nudi društveno-politički portret ne samo klase već i čitave francuske kulture, intimno ali nadasve uvjerljivo.

Produkcija: Les Films de Pierre, Arte France Cinéma, Institut National de l’Audiovisuel (INA)

Nagrade i festivali: nominacija za nagradu Golden Eye i Queer Palm, Cannes FF 2021 

Najnoviji film Jean-Gabriela Périota kroz arhivske materijale donosi intimnu i političku priču o francuskoj radničkoj klasi od 1950-ih do danas. Kao inspiracija poslužio mu je istoimeni roman Didiera Eribona dok je naratorica slavna glumica Adèle Haenel. U autobiografskom eseju Povratak u Reims sociolog i filozof Didier Eribon ogolio je društvene nejednakosti i nasilnost eksploatacije vrativši se sjećanjem u svakodnevicu vlastite radničke obitelji kako bi dešifrirao opću političku evoluciju radništva. Fascinantno književno djelo memorijske refleksije u Périotu susreće virtuoznog filmaša koji poput metalurga rudari po arhivskoj građi raznolikih izvora (televizijske vijesti, dokumentarci, fikcija) i daje joj na relevantnosti. Rezultat je nekonvencionalna filmska ekranizacija jednog od najutjecajnijih memoara 21. stoljeća koji je pokrenuo „klasni coming-out.“ Intimnija prva polovica filma prati obiteljski usud od Eribonove prabake do njegove majke, dok druga polovica analizira razloge koji su doveli do dobro nam znane političke situacije krajem 20. stoljeća kada je oformljen društveni pakt koji atomizira pojedince i otupljuje polaritet klasnog konflikta.

Nagrade i festivali:
Cannes Film Festival (2021); Guanajuato International Film Festival (2021); San Sebastián International Film Festival (2021)

boja, DCP, 83’

Trailer