Priča o Palm Beachu
The Palm Beach Story, igrani, romantična komedija, SAD, 1942
REŽIJA: Preston Sturges
ULOGE:
Claudette Colbert (Gerry Jeffers),
Joel McCrea (Tom Jeffers),
Mary Astor (princeza Centimillia),
Rudy Vallee (J.D. Hackensacker III),
Sig Arno (Toto),
Robert Warwick (gdin. Hinch)
SCENARIJ:
Preston Sturges
FOTOGRAFIJA:
Victor Milner
GLAZBA:
Victor Young
MONTAŽA:
Stuart Gilmore
Sadržaj:
Njujorčani Tom i Gerry Jeffers supružnici su koji se snažno vole, no koji pamte i bolje dane. Oboje kronično pate od besparice, jer je Tom izumitelj koji nikad ne uspije prodati svoje izume, a novčana oskudica prijeti razaranjem njihova braka. No nakon pet godina zajedničkog života, godine 1942., Gerry zaključi da bi Tom mogao biti uspješniji ako se od njega razvede, te odluči tako i napraviti. Nakon razvoda Gerry se počne predstavljati kao Tomova sestra, te se s novcem posuđenim od neobičnog no imućnog Wienieja Kinga, koji planira zaraditi iznajmljivanjem njihova stana, ukrca na vlak za Floridu. U njemu će spletom okolnosti upoznati bogataša J.D. Hackensackera III, neženju kojeg Gerry smjesta privuče te ju počne obasipati poklonima, da bi ju ubrzo pozvao da mu se pridruži u Palm Beachu, odakle kreće na krstarenje jahtom. Isprva se čini da Gerry ide lako s naivnim Hackensackerom, sve dok se u priču ne umiješa i njegova sestra, Princeza Centimillia, koja brzo mijenja ljubavnike i muževe te koja će baciti oko na Toma, dok ju još uvijek slijedi posljednji ljubavnik Toto.
U koncipiranju ove screwball-komedije scenarist i redatelj Preston Sturges (Sullivanova putovanja, Lady Eve, Pozdrav osvajaču) dijelom se nadahnuo i detaljima iz vlastite biografije, jer je njegova nekadašnja supruga Eleanor Hutton bila bogata nasljednica koja se kretala u otmjenim europskim krugovima, dok je Sturges, također potomak dobrostojeće obitelji, preferirao putovanja Europom i Amerikom. Riječ je o još jednom njegovom ´brbljavom´, dinamičnom i šarmantnom ostvarenju u glumačkoj postavi kojeg je Sturges angažirao većinom stare suradnike, od sjajnog Joela McCreaa (Dođi i uzmi, Strani dopisnik, Wichita) preko izuzetno raspoložene oskarovke Claudette Colbert (Dogodilo se jedne noći, Osma žena Modrobradog, Otkad si otišao) do također oskarovke Mary Astor (Malteški sokol, Preko Pacifika, Srest ćemo se u St. Louisu). Jedina iznimka je popularni pjevač Rudy Vallée (Sjećam se mame Georgea Stevensa, Priča o Helen Morgan Michaela Curtiza), koji je upravo u ulozi J.D. Hackensackera III ostvario vrhunac glumačke karijere. Zbog intervencija Udruge filmskih producenata i distributera Amerike (MPPDA), koja je zahtijevala da se poštuje strogi i rigorozni Produkcijski kodeks, znan i kao Haysov kodeks, koji je definirao opće standarde dobrog ukusa te ono što se i kako smije prikazivati na filmu, Sturges je bio prisiljen više puta preraditi izvorni scenarij, kojemu se prigovaralo zbog površnog odnosa prema braku i razvodu. Unatoč tome, riječ je o jednom od najuspjelijih autorovih filmova, ujedno i o jednoj od najboljih screwball- komedija iz razdoblja klasičnog Hollywooda, u kojoj je među ostalim sjajno u komičnom kontekstu iskorištena uvertira iz opere Wilhelm Tell Gioacchina Rossinija.
c/b, 88'